Spirulina – zelený drobeček pro vitalitu a imunitu

spirulina

Sprirulina (Arthrospira platensis) bývá mnohdy mylně označována za řasu. Jedná se však o ještě jednodušší organismus, patří mezi sinice, což je kmen bakterií. A jde o bakterii velice užitečnou. Prášek získaný sušením spiruliny disponuje interesantním až 60% obsahem proteinů a esenciálních aminokyselin, velkým množstvím vitamínů, minerálů, chlorofylu a karotenů. Tyto pro lidské tělo důležité látky jsou spolu s velmi dobrou stravitelností spiruliny důvodem, proč si sprirulina zaslouží naši pozornost. Jaké jsou spirulina účinky na lidský organismus?

Působení spiruliny na náš organismu přináší následující pozitivní účinky

  • množství proteinů slouží k posílení vitality a nárustu svalové hmoty
  • kyselina gama-linolenová má silný protizánětlivý a antioxidační účinek
  • kyselina listová spolu s železem a vitamínem B12 vede ke zdravé krvetvorbě
  • extrémně vysoký obsah chlorofylu pomáhá odstranit toxiny z krve a posiluje imunitní systém
  • ve spirulině je 26x více vápníku než v mléce důležitého pro silné kosti
  • fosforu dělá ze spiruliny užitečného pomocníka pro remineralizaci zubů
  • je také zdrojem draslíku, chromu, mědi, železa, hořčíku, manganu, selenu, sodíku a zinku
  • působí příznivě na trávící trakt a podporuje tvorbu střevní mikroflóry
  • váže na sebe těžké kovy a pomáhá je z těla odstraňovat
  • výzkumy naznačily léčivou schopnost spiruliny na nejrůznější alergie
  • pokud cvičíte, spirulina vám pomůže snáze se zbavit nadváhy

Pro potravinářské využití je kultivovaná spirulina produkována v otevřených kanálech s řízeným oběhem vody, kde získává ze sluníčka potřebnou energii. Narozdíl od chlorely se vypěstovaná spirulina nemusí dezintegrovat, trávící enzymy si s ní velmi snadno poradí. Sušený prášek ze spiruliny můžete rozmíchat ve vodě a pít tento zelený nápoj, ale po pravdě, chuť spiruliny je jejím nejslabším místem. Proto je mnohem výhodnější pořídit spirulinové tablety, které snadno polknete.

Sdílet na Facebooku

Audiron

Další zajímavé články

Tělo a kondice

Jak se vyhnete ranní únavě?

Známe to všichni. Vykročíme z postele levou nohou a cítíme se pod psa, ranní únava nečekaně přichází. Většinou jde pouze o chvilkový moment,

Tělo a kondice

6 projevů, že se málo hýbete

Pohyb je pro tělo velmi důležitý, zvyšuje fyzickou kondici a udržuje člověka v psychické pohodě. Jak poznat, že ho máte nedostatek a na

Tělo a kondice

Co s namoženými svaly po tréninku?

Namožení svalů potká čas od času každého, kdo pravidelně provádí fyzickou aktivitu. Je to nepříjemný problém doprovázený intenzivní bolestí a neschopností vykonávat