Rostlinné náhrady mléka jsou nejen pro alergiky a vegany

vlocky-v-rostlinnem-mlece

Živočišné mléko je bezesporu perfektním zdrojem celého komplexu výživově hodnotných látek. Mateřské mléko je první potravinou, která nás sytí po příchodu na svět. A jak rosteme, začneme obvykle konzumovat i mléka jiných savců, nejčastěji jde o mléko kravské, v mnohem menší míře využíváme mléka kozí nebo ovčí. U části populace se však objevuje alergie na mléčnou bílkovinu, musí se tedy mléka zcela vyvarovat.

Poměrně hodně lidí trpí také nesnášenlivostí na laktózu a mléko si mohou dopřát jen v určité míře. Stále častěji k vynechávání mléka z jídelníčku vede také příklon k veganskému způsobu života, eventuálně jen chuť vyzkoušet něco jiného.

Tip: Vyzkoušejte zlaté mléko, které je ideálním parťákem v boji proti chřipce.

Možné alternativy mléka aneb rostlinná mléka

V těchto případech je možné využít rostlinná mléka. Nejedná se o mléka v pravém smyslu slova. Jde o substituenty, které nám barvou, hustotou, chutí, možným kulinárním využitím a zčásti také nutriční hodnotou běžné mléko připomínají. Dají se koupit již hotové, nebo si je doma můžete sami vyrobit. Nejobvyklejšími alternativami jsou tyto nápoje:

  • sójové mléko
  • ovesné mléko
  • rýžové mléko
  • pohankové mléko
  • mandlové mléko
  • kokosové mléko
  • mandlovo-kokosové mléko
  • mléko z quinoi
  • konopné mléko
  • lněné mléko

Svým složením se od živočišného mléka liší, ale najdeme v nich zase spoustu hodnotných látek, které v běžném mléce zastoupeny nejsou. Zjistěte, která mléka jsou nejzdravější a jaké benefity nabízí. V článku 6 nejzdravějších druhů mléka najdete detailn informace.

Sdílet na Facebooku

Audiron

Další zajímavé články

Tělo a kondice

Jak se vyhnete ranní únavě?

Známe to všichni. Vykročíme z postele levou nohou a cítíme se pod psa, ranní únava nečekaně přichází. Většinou jde pouze o chvilkový moment,

Tělo a kondice

6 projevů, že se málo hýbete

Pohyb je pro tělo velmi důležitý, zvyšuje fyzickou kondici a udržuje člověka v psychické pohodě. Jak poznat, že ho máte nedostatek a na

Tělo a kondice

Co s namoženými svaly po tréninku?

Namožení svalů potká čas od času každého, kdo pravidelně provádí fyzickou aktivitu. Je to nepříjemný problém doprovázený intenzivní bolestí a neschopností vykonávat