Search
Close this search box.

Ovesné vločky – nejzdravější snídaně

Zdroj: Freepik.com

Ovesné kaše a ovesné vločky obecně bývaly považovány za pokrm chudých. Ty doby jsou však už pryč a dnes se stávají stále oblíbenějšími. Moderní věda odhalila neuvěřitelné množství výhod ovsa pro naše zdraví, a proto je můžeme považovat za nejlevnější ze superpotravin. V následujících řádcích zjistíte, co je na ovesných vločkách tak výjimečného.

  • Šálek vloček má pouze 130 kalorií, ale přitom zasytí na dlouhou dobu. Vločky jsou tedy ideální pro udržování či znovunabytí štíhlé figury.
  • Obsahují vysoký podíl vlákniny, malé množství tuku a 16% obsah bílkovin. Jsou skvělým zdrojem vitamínů A, B1, B2, D, E, kyseliny listové a kyseliny pantothenové.
  • Jedením ovesných vloček zásobujete tělo železem a dalšími minerály, jako jsou vápník, draslík, fosfor, hořčík, zinek, měď a mangan.
  • Stabilizují hladinu cukru v krvi a snižují riziko vzniku diabetu 2. typu. Může za to vláknina zpomalující přeměnu sacharidů na jednoduché cukry a množství hořčíku způsobující dostatečnou sekreci inzulínu.
  • Vláknina ovesných vloček s názvem beta-glukan má příznivý vliv na hladinu špatného cholesterolu v krvi.
  • Ovesné vločky obsahují rostlinné lignany, prekurzory živočišných lignanů, které chrání před srdečními příhodami a propuknutím rakoviny.
  • Ovesné vločky jsou unikátním zdrojem avenathramidu – antioxidantu, který se vyznačuje silným protizánětlivým účinkem a snižujícím riziko srdečních onemocnění.
  • Zlepšují imunitní odpověď na léčbu, pomáhají bílým krvinkám (neutrofilům) dostat se rychleji do místa infekce a posilují jejich schopnost eliminovat bakterie.
  • Jsou bezpečné pro většinu celiaků, pouze nepatrné procento lidí trpí alergií na ovesný avenin. Problémem spíše bývá možná kontaminace suroviny jinými obilninami při zpracování.
  • Oves zvyšuje potenci mužů, u žen se využívá pro zlepšení vaginální citlivosti a rozdmýchání fyzické i emocionální touhy po sexu.

Ovesné vločky si můžete připravit mnoha způsoby. Namočené den dopředu nebo uvařené v mléce stačí dochutit medem či javorovým sirupem a smíchat s ovocem. Pokud do ovesné kaše přidáte lžičku prášku z jihoamerických bobulí Açai nebo Maqui, dodáte jí příjemnou kyselost a zároveň tělu poskytnete neuvěřitelnou porci antioxidantů navíc. Příjemným efektem u těchto plodů je také jejich schopnost podporovat hubnutí.

Jestliže se vám zasteskne po chuti čokolády, nic vám nebrání ji do ovesné kaše přidat. Zdravou alternativou je přimíchání organického kakaa z nepražených bobů. Speciálně můžete použít také mix guarany a kakaa Guaracao pro dodání dlouhodobé energie navíc, případně směs macy a kakaa Macacao s výrazným účinkem na harmonizaci hormonální rovnováhy.

Máte svůj oblíbený recept na ovesnou kaši? Podělte se o něj s námi v komentářích k tomuto článku na našem facebookovém profilu.

Sdílet na Facebooku

Audiron

Další zajímavé články

Tělo a kondice

Co s namoženými svaly po tréninku?

Namožení svalů potká čas od času každého, kdo pravidelně provádí fyzickou aktivitu. Je to nepříjemný problém doprovázený intenzivní bolestí a neschopností vykonávat