10 argumentů, proč jíst na Nový rok čočku

Zdroj: Freepik.com

Čočka je notoricky známá potravina, kterou nám poskytuje bobovitá rostlina – čočka jedlá (Lens culinaris). Čočková polévka nebo čočka s vajíčkem, okurkou a chlebem jsou oblíbenými reprezentanty umu školních kuchařek, kterým ujde málokteré dítě od dob zavedení společného školního stravování. Přestože tyto dva pokrmy nepatří zrovna mezi příklady rafinovanosti šéfkuchaře, nezatracujme je. Jsou připravovány s vědomím, že nutriční hodnota, zdraví strávníků a cena surovin jsou na prvním místě.

Druhy čočky

Stará dobrá hnědá čočka ale není jediná, na které si můžete pochutnat. K mání jsou méně obvyklé, ale nadmíru chutné čočky – červená a žlutá. Vyzkoušejte alespoň na Nový rok jednu z řady rozmanitých úprav. Kromě toho, že vám možná přinese bohatství, čemuž věřili již starověcí Římané, je k tomu dalších 10 zdravotních důvodů:

  1. snižuje hladinu špatného cholesterolu v organismu
  2. vysoký obsah vlákniny stabilizuje hladinu cukru v krvi
  3. omezuje přejídání, dobře zasytí a má málo kalorií
  4. podporuje činnost střev, brání vzniku zácpy
  5. snižuje pravděpodobnost vzniku kardiovaskulárních onemocnění
  6. množství kyseliny listové zlepšuje funkce nervového systému
  7. měď a železo chrání před chudokrevností (tip – zjistěte, jak poznáte nedostatek železa v těle)
  8. mangan je kofaktorem tvorby superoxiddismutázy redukující riziko rakoviny
  9. obsahuje 26% bílkovin, takže z ní rostou svaly
  10. vitamín E a A napomáhají rozvoji imunitního systému

Mnoho průzkumů ukazuje, že pravidelná konzumace čočky (i dalších luštěnin) významně zvyšuje délku života a kondici jejich konzumentů. Pokud tedy budete jíst čočku nejen na Nový rok, ale celý nový rok, přinese vám opravdové bohatství – zdraví.

Sdílet na Facebooku

Audiron

Další zajímavé články

Tělo a kondice

Jak se vyhnete ranní únavě?

Známe to všichni. Vykročíme z postele levou nohou a cítíme se pod psa, ranní únava nečekaně přichází. Většinou jde pouze o chvilkový moment,

Tělo a kondice

6 projevů, že se málo hýbete

Pohyb je pro tělo velmi důležitý, zvyšuje fyzickou kondici a udržuje člověka v psychické pohodě. Jak poznat, že ho máte nedostatek a na

Tělo a kondice

Co s namoženými svaly po tréninku?

Namožení svalů potká čas od času každého, kdo pravidelně provádí fyzickou aktivitu. Je to nepříjemný problém doprovázený intenzivní bolestí a neschopností vykonávat