Search
Close this search box.

Jak účinně léčit ischias

Zdroj: Freepik.com

Příčinou nesnesitelných bolestí známých jako ischias je zánět, podráždění nebo uskřípnutí sedacího nervu v důsledku vyhřeznutí ploténky. Vychází z páteře v bederní oblasti a bodavě vystřelují přes hýždě do dolních končetin. V mnoha případech ustoupí po několika dnech v klidu, když se postižená oblast páteře uvolní. Pokud však úleva nepřichází, je třeba zahájit intenzivnější léčbu.

Jak odblokovat sedací nerv

Bolest je nejhorší vsedě, proto je důležité tuto pozici minimalizovat a raději při práci stát nebo klečet. Nezbytný je dostatečný spánek a relaxace vleže, nejlépe na tvrdším podkladu. Typickou a osvědčenou lidovou pomůckou je ledvinový pás, takzvaný „kočičák“ (dříve se na jeho výrobu běžně používala kočičí kožešina), který udrží problémovou oblast v teple.

Aktivnější přístup v terapii spočívá v masážích, napravování speciálními hmatovými technikami, akupresuře, akupunktuře a také protahování prostřednictvím cvičení jógy. Rychlou a krátkodobou úlevu přináší ledové obklady. Ze syntetických farmak jsou dnes populární zejména mnohá analgetika a sedativa, která ovšem na druhé straně zatěžují žaludek, střeva, játra a srdce.

Přírodní léčba bylinkami

Přírodní léčba bylinkami může být postavena na vnitřním užití rostlinných drog s relaxačními a nervstvo posilujícími účinky, například třezalky tečkované, chmele, heřmánku, máty, kozlíku lékařského, sporýše lékařského, šišáku stranokvětého, goji nebo prvosenky. Protizánětlivě působí ašvaganda, bazalka posvátná, kurkuma, harpagofyt ležatý, lapačo, kajeennský pepř, pískavice řecké seno, ženšen pravý, eleuterokok ostnitý, zázvor a vrbová kůra. Při masážích se osvědčuje ricinový, levandulový, hřebíčkový, jalovcový a třezalkový olej. A nejen při masážích. Také koupele s ricinovým olejem jsou vhodné pro regeneraci. Balneol je bioinformační humátová koupel s obsahem ricinového oleje a je vhodná jako doplněk léčby.

I když se jednou ischiasu zbavíte, nepodceňujte prevenci a vyhnete se tak potížím v budoucnu. Pravidelně cvičte, buďte aktivní a vaše tělo zůstane flexibilnější. Nepodceňujte regeneraci po práci a sportu, dopřejte si masáže a dostatek klidu na zotavení. Zvláště tehdy, pokud prosedíte třetinu dne v práci na jednom místě a nárazově se snažíte vylepšovat kondici.

Tip: Další zajímavé články najdete v rubrice fytoterapie.

Sdílet na Facebooku

Audiron

Další zajímavé články

Tělo a kondice

Co s namoženými svaly po tréninku?

Namožení svalů potká čas od času každého, kdo pravidelně provádí fyzickou aktivitu. Je to nepříjemný problém doprovázený intenzivní bolestí a neschopností vykonávat