Bylinky do zeleného smoothie najdete na dvorku

zelene-smoothie
foto:Pixabay.com/Zsuzsanna Toth

Smoothies už nejsou jen módním výstřelkem. S oblibou je popíjí stále více lidí na celém světě, protože dodají tělu spoustu energie, minerálů, vitamínů a dalších nutrientů. Když si je namixujete sami, víte navíc, co konzumujete a potěší vás i hravost při jejich přípravě. Tyto zdravé nápoje totiž poskytují prostor pro kombinaci nepřeberného množství zdravých přísad, zejména ovoce, zeleniny a čerstvých bylinek. Bylinky jsou však někdy hůře dostupné v potřebném množství. A pokud si je nevypěstujete sami, mohou být také nejdražší položkou receptu.

S příchodem jara se však nabízí elegantní řešení, jak zelené ingredience získat úplně zadarmo. V přírodě lze nalézt řadu bylinek, jejichž mladé lístky jsou jedlé, chutné, šťavnaté a plné léčivých složek. Některé z nich možná sbíráte pro použití v kuchyni, ať už do teplých jídel – polévek, špenátů, omáček, nádivek, nebo jen nasekané či natrhané do salátů a pomazánek. Jsou však i takové, u nichž třeba nepředpokládáte, že byste je mohli bez obav jíst. Rostou jako plevel na dvorcích, zahradách, záhonech a často se jich nemilostrdně zbavujete.

Nevěříte? Podívejte se, které z bylinek může vylepšit vaše smoothie:

  • bršlice kozí noha
  • brutnák lékařský
  • jetel luční
  • jitrocel kopinatý
  • kopřiva dvoudomá
  • kozlíček polní
  • lebeda lesklá
  • pampeliška lékařská
  • ptačinec žabinec
  • svízel přítula
  • zelený ječmen

Při sklizni dbejte na špičkovou kondici zeleného lupení. Sbírejte je nejlépe v dopoledních hodinách a na místech, kde je vyloučena jejich kontaminace těžkými kovy a chemickými postřiky. Trhejte mladé nepoškozené listy, starší části rostlin bývají často příliš hořké. Před použitím je nezapomeňte důkladně omýt.

Například spoustu pozitivních účinků má zelený ječmen.

Pro inspiraci přidáváme dva recepty:

 

Tropické pampeliškové smoothie

  • 2 hrsti mladých pampeliškových listů
  • 1 banán
  • 1 hrnek zmrazených kostek zralého manga
  • 1 hrnek ananasového džusu
  • 1 lžíce prášku Açai Exotic Herbs

Přísady jen šoupněte do mixéru a rozmixujte.

 

Chia smoothie s avokádem, jablkem a lebedou

Chia semínka alespoň dvě hodinky dopředu namočte do jablečné šťávy. Přidejte ostatní ingredience a rozmixujte.

 

Jak vidíte, jakékoliv smoothie můžete navíc vylepšit některými z přísad z rodiny superpotravin. Kromě výše uvedených chia semínek, mladého zeleného ječmene a açai se báječně hodí také maqui, spirulina, chlorella, guarana, goji, maca, ženšen a dokonce i nepražené kakaové boby. V prvotřídní kvalitě je nakoupíte na eshopu GUARANAPLUS.cz.

Štítky .Záložka pro permanentní odkaz.

Autor: Redakce

Označení Redakce v prvním případě znamená, že autor článku si přeje zachovat své soukromí. Druhou možností je, že se jedná o text, na němž se podílelo více autorů.

Komentáře jsou uzavřeny.