Potraviny, které vás v zimě zahřejí s tipy na recepty

Není nad příjemnou večerní procházku. V zimních měsících se ale můžeme vracet promrzlí a potřebujeme se zahřát. Čaj s medem už je klasika. Jaké jsou další potraviny, které vás spolehlivě zahřejí? Potraviny na zahřátí: Zelenina: červená řepa, cibule, zelí, mrkev, celer, kapusta, dýně, česnek, pórek Ovoce: jablka, hrozny, sušené ovoce… Pokračovat v čtení

10 nejlepších superpotravin pro cyklisty

10 nejlepších superpotravin pro cyklisty

Cyklistika je krásný sport, který je ale poněkud ušpiněn dopingovými aférami v profesionálních soutěžích. Naštěstí se ne každý honí za etapovými vítězstvími. Většině cyklonadšenců stačí ke spokojenosti dát si jen trochu do těla, posílit svaly, vypnout hlavu od každodenních starostí a kochat se krásou okolní krajiny. Aby vám pod koly… Pokračovat v čtení

Chia výhonky: zdraví z klíčící misky

Chia výhonky: zdraví z klíčící misky

Chia semínka získala své jméno od mayského slova pro „sílu“. V dávných dobách domorodí obyvatelé střední Ameriky pojídali denně 1 až 3 polévkové lžíce semínek šalvěje hispánské. Zajistili si tak důležité nutrienty a energii na 24 hodin i při intenzivní fyzické zátěži. Semínka jsou zásobárnou důležitých živin. Jde o jeden… Pokračovat v čtení

30 excelentních zdrojů vlákniny

30 excelentních zdrojů vlákniny

Přestože o zdravotních přínosech vlákniny není pochyb, většina lidí ji nekonzumuje v dostatečném množství. Doporučená denní dávka se pohybuje v rozpětí od 20 do 35 gramů, ale obyvatelé vyspělého západního světa jí přijímají běžně jen okolo 15 gramů. Příjem vlákniny má přitom zásadní vliv na dobré trávení s kvalitní peristaltikou,… Pokračovat v čtení

Abeceda vitamínů: B3

Abeceda vitamínů: B3

Vitamín B3 bývá také označován jako vitamín PP, niacin či kyselina nikotinová. Jedná se o ve vodě rozpustnou sloučeninu, která se v těle neukládá a organizmus jej nedokáže v potřebné míře syntetizovat. Nezbytný je proto příjem tohoto vitamínu ve stravě. Deriváty vitamínu B3 mají v organismu zásadní vliv na energetický… Pokračovat v čtení

Abeceda vitamínů: B1

Abeceda vitamínů: B1

Vitamín B1 neboli thiamin je ve vodě rozpustná sloučenina. Lidské tělo ji nedokáže dlouhodobě skladovat, proto je nezbytné její průběžné doplňování prostřednictvím přijímané stravy. Na hospodaření s tímto vitamínem v těle mají přímý vliv některé složky stravy. Káva a černý čaj silně snižují hladinu vitamínu B1, alkohol zase redukuje jeho… Pokračovat v čtení