Hřebíček uleví bolavým zubům

hrebicek

První záznamy o hřebíčku se datují již do 3. století před naším letopočtem. Nyní je nedílnou součástí základní sady kuchyňského koření. Využívá se při dochucování sladkých pokrmů, rýže, kompotů, sterilizovaných okurek, paštik, nádivek, omáček i masa. Specifická štiplavá chuť hřebíčku je oblíbená i u teplých nápojů. Víte, že pozitivně působí hřebíček na bolest zubů?

Hřebíček a dentální hygiena

Pro své antibakteriální, dezinfekční a lokálně znecitlivující schopnosti je užíván i v dentální hygieně. Tlumí citlivost a bolest zubního nervu a kladně působí při zánětech.

Při bolesti zubů nebo pro prevenci si můžete doma vyrobit hřebíčkovou ústní vodu:

  • Do 0,5l vody přidáte 1 lžíci hřebíčku a necháte luhovat 1 den a jelikož hřebíček vodu konzervuje, můžete ji používat i delší dobu.
  • Odvážlivci mohou pro rychlé utlumení bolesti dát 2 – 3 celé hřebíčky na postižený zub nebo dáseň, pak dojde k místnímu znecitlivění a máte od bolesti klid než navštívíte zubaře.

Hřebíček je ovšem také dokonalá ingredience přidávaná do punče pro zahřátí. Vyzkoušejte domácí punč s hřebíčkem podle našeho receptu.

Jak externě využít hřebíček

Externě se užívají také masti z hřebíčku, které působí proti revmatu nebo inhalační prostředky, jenž čistí dýchací cesty a léčí průdušky. Extrakt z hřebíčku se přidává i do přírodních osvěžovačů vzduchu jako je například aromaterapeutický sprej Three kings Energy. Hřebíčkovým čajem lze vymývat zahnisané a nehojící se rány a jiné kožní infekce. V ajurvédské medicíně je ceněn pro účinky povzbuzující srdce.

Hřebíček je součástí zubních past, kloktadel, tinktur, olejíčků do aromalamp a jiných inhalačních směsí. Při chladných večerech si hřebíčkem můžete dochutit svařené víno nebo čaj. A kdo hřebíček opravdu nerad, může jej využít alespoň jako repelent proti hmyzu.

Sdílet na Facebooku

Audiron

Další zajímavé články

Tělo a kondice

Jak se vyhnete ranní únavě?

Známe to všichni. Vykročíme z postele levou nohou a cítíme se pod psa, ranní únava nečekaně přichází. Většinou jde pouze o chvilkový moment,

Tělo a kondice

6 projevů, že se málo hýbete

Pohyb je pro tělo velmi důležitý, zvyšuje fyzickou kondici a udržuje člověka v psychické pohodě. Jak poznat, že ho máte nedostatek a na

Tělo a kondice

Co s namoženými svaly po tréninku?

Namožení svalů potká čas od času každého, kdo pravidelně provádí fyzickou aktivitu. Je to nepříjemný problém doprovázený intenzivní bolestí a neschopností vykonávat