Zelené jídlo na Zelený čtvrtek

velikonoce

Pojmenování velikonočního čtvrtku vzniklo patrně zkomolením německého názvu Greindonnerstag-Lkavý čtvrtek na Gründonnerstag-Zelený čtvrtek. Ve farních kostelech se slaví večerní mše jako připomínka poslední večeře Páně. Jaké jídlo je na zelený čtvrtek nejlepší připravit a jaké rituály a lidové tradice bychom měli dodržovat v tento den?

Rituály a lidové tradice

V lidových tradicích bývaly dodržovány některé rituály, jež měly mít pozitivní vliv na zdraví. Lidé časně vstávali a omyli se rosou, aby zabránii některým nemocem jako onemocněním šíje. Ještě před východem slunce se jedlo pečivo s medem, které mělo další rok chránit před uštknutím hadů a hmyzími žihadly. A zcela v souladu s pojmenováním dne se vařilo opravdu zelené jarní jídlo. Zkusit je můžete i vy.

Zelená jarní jídla

Jde například o polévky z jarních bylin, které již vyrašily. Ideální jsou hlavně mladé kopřivy, pampelišky, nebo bylinky, které vám rostou v květináči – pažitka, petrželka nebo kerblík. Dnes navíc můžeme u zelinářů koupit špenát, kapustu či brokolici. Jestli nejste polévkoví, připravte si ze zmíněných bylin a zeleniny zelený salát, kopřivy a špenát jsou výborné k masům lehce podušené na osmahnuté cibulce a vylepšené česnekem.

Lidé věřili síle zelených jídel, měla je udržet v dobré kondici do příštích Velikonoc. Jedna porce ročně je málo, ale Zelený čtvrtek by mohl být právě startovním impulsem k jarní očistě organismu, ke které jsou zelené potraviny ideální. Doplňovat je můžeme detoxikačními nápoji z čerstvých bylin nebo připravených ze sušených prášků z mladého ječmene nebo z chlorelly. Jestliže tělu pomůžeme zbavit se zplodin, je určitě větší šance, že se v budoucnu vyhneme zdravotním neduhům.

Přejeme vám Zelené Velikonoce!

Sdílet na Facebooku

Audiron

Další zajímavé články

Tělo a kondice

Jak se vyhnete ranní únavě?

Známe to všichni. Vykročíme z postele levou nohou a cítíme se pod psa, ranní únava nečekaně přichází. Většinou jde pouze o chvilkový moment,

Tělo a kondice

6 projevů, že se málo hýbete

Pohyb je pro tělo velmi důležitý, zvyšuje fyzickou kondici a udržuje člověka v psychické pohodě. Jak poznat, že ho máte nedostatek a na

Tělo a kondice

Co s namoženými svaly po tréninku?

Namožení svalů potká čas od času každého, kdo pravidelně provádí fyzickou aktivitu. Je to nepříjemný problém doprovázený intenzivní bolestí a neschopností vykonávat