Search
Close this search box.

Nejlepší kolagen na klouby: 3 faktory, které určují kvalitu

Zdroj: Freepik.com

Kolagen tvoří téměř třetinu bílkovin lidského těla a jeho nedostatek může mít vážné následky na pevnost a flexibilitu tělesných tkání. Naše těla jsou schopna si ho sama tvořit jen do věku 25 let a je potřeba si ho doplňovat jiným způsobem. Jaké faktory zvážit a k jakým vlastnostem přihlížet při výběru vhodného doplňku stravy s kolagenem? Poradíme vám nejlepší kolagen na klouby i jakou denní dávku byste měli dodržovat.

Poměr kolagenu v denní dávce

Aby kolagen měl žádaný efekt, tak by se nemělo podceňovat množství, které obsahuje denní dávka. Kombinace vysoké kvality a kvantity je to, co si naše tělo zaslouží a měli bychom mu to dopřát. Přijímání kolagenu o denní dávce 3000 miligramů bude mít kýžený efekt na regeneraci buněčné struktury, chrupavek, kloubů, kostí, pleti i vlasů.

Bioaktivita

Bioaktivita je dalším důležitým aspektem, ke kterému je třeba při výběru kolagenu přihlédnout. Kolagen, který je bioaktivní, totiž tělo jednodušeji přijímá a zároveň může pomáhat s částečnou obnovou tvorby vlastního kolagenu. Bioaktivní neboli živý kolagen je tedy jedinečným způsobem, jak zpomalit stárnutí a dokonce částečně omladit svou pokožku.

Druh kolagenu

Na trhu si můžeme vybírat z kolagenu hovězího, vepřového nebo mořského. Oproti hovězímu nebo vepřovému kolagenu má mořský kolagen výhodu, že se vstřebává o 50 % lépe a dostane se tak do krevního oběhu rychleji a s menšími ztrátami. To je díky tomu, že částečky kolagenu mořského jsou menší než částečky jiných druhů. Je hydrolyzovaný a rozpustný ve vodě, je tedy jednodušší ho strávit, a proto je vhodnou volbou i pro ty, kteří mají s trávením potíže. Qi kolagen obsahuje bioaktivní mořský kolagen I. a II. typu, ajurvédský bylinný komplex a přírodní vitamin C. Jeho účinky jsou díky tomu zesílené.

Tip: Další inspiraci pro zdraví životní styl najdete v rubrice tělo a kondice.

Sdílet na Facebooku

Audiron

Další zajímavé články

Tělo a kondice

Co s namoženými svaly po tréninku?

Namožení svalů potká čas od času každého, kdo pravidelně provádí fyzickou aktivitu. Je to nepříjemný problém doprovázený intenzivní bolestí a neschopností vykonávat