10 bylinek proti nízkému krevnímu tlaku

Zdroj: Freepik.com

Nízký krevní tlak, který je odborně nazýván hypotenze, má často spojitost s pomalejším krevním oběhem. Přestože lékaři vesměs uvádí, že na rozdíl od vysokého tlaku není výrazným zdravotním rizikem, jeho projevy bývají velmi nepříjemné. Lidi trpící hypotenzí trápí únava, nevolnosti, závrať, mdloby, potíže s dýcháním, bušení srdce, rozostřené vidění a chladná kůže. Řešení, jak se nízkému tlaku bránit, nabízí užívání vhodných bylinek.

Bylinky, které s nízkým tlakem zatočí

  1. Lékořice lysá (Glycyrrhiza glabra) je velmi efektivním prostředkem k léčbě nízkého tlaku v důsledku snížené produkce kortizolu. Pomáhá také pacientům s chronickým únavovým syndromem.
  2. Kopřiva dvoudomá (Urtica dioica) je tradiční bylinkou se zásadním vlivem na čištění krve, krvetvorbu a správnou hodnotu krevního tlaku. Užívání čerstvých kopřiv rychle zbavuje únavy a vrací tělu energii.
  3. Indická bazalka posvátná (Ocimum sanctum) obsahuje řadu důležitých vitamínů, minerálů a dalších nutrientů. Vitamín C, železo, kyselina listová a chlorofyl příznivě ovlivňují produkci červených krvinek. Tulsi také zlepšuje absorpci nutrientů, které jsou nezbytné pro správnou výživu kardiovaskulárního systému.
  4. Ženšen pravý (Panax ginseng) je tradičním životabudičem. Má tonizující vliv na většinu tělních systémů, pomáhá optimalizovat krevní tlak, zlepšuje průtok krve cévami. Je nenahraditelným přírodním lékem pro zvýšení koncentrace a fyzické výkonnosti.
  5. Hloh obecný (Crataegus laevigata) platí odedávna za „srdeční bylinu“. Zejména plody hlohu (hložinky) normalizují činnost srdce – podle potřeby ji povzbuzují nebo tlumí. A stejný efekt vykazují i při úpravě krevního tlaku.
  6. Ašvaganda (Withania somnifera) je bylinka, která vykazuje sedativní vlastnosti, ale zároveň je účinná proti hypotenzi. Odstraňuje symptomy nízkého krevního tlaku – slabost, únavu a nervové vyčerpání.
  7. Rozmarýn lékařský (Rosmarinus officinalis) je nesmírně užitečnou bylinkou při normalizaci nízkého krevního tlaku. Stimuluje centrální nervový systém a zlepšuje cirkulaci krve. Kromě konzumace v jídle pomáhá také aromaterapeutické požití rozmarýnového oleje.
  8. Badyán (Illicium verum) je zdrojem mnoha minerálů. Obsažený vápník, draslík, železo, mangan, měď, zinek a hořčík zvyšují hladinu železa a draslíku v těle, a tím přispívají k úpravě krevního tlaku. Vitamíny skupiny B chrání před anémií, kterou nízký krevní tlak nezřídka provází.
  9. Kokoška pastuší tobolka (Capsella bursa-pastoris) je léčivou rostlinou regulující krevní oběh, pozitivně působí při vysokém, ale i nízkém krevním tlaku. Kvetoucí nať kokošky se v lidovém léčitelství rovněž užívá při poruchách srážlivosti krve.
  10. Ostropestřec mariánský (Silybum marianum) je známý především jako bylinka nesmírně přínosná při detoxikaci a regeneraci jater. Upravuje však také poruchy krevního oběhu, spravuje nízký krevní tlak, posiluje kardiovaskulární systém a pomáhá při závratích.
Zdroj: Freepik.com

A jaké potraviny zapojit do jídelníčku?

Aby vás hypotenze nepotkávala, udržujte tělo dobře hydratované. Zlepšení hodnot krevního tlaku dosáhnete pitím zeleninových šťáv, zejména tehdy, pokud použijete pro jejich přípravu řapíkatý celer, mrkev a červenou řepu. Příznivě působí také bobule vinné révy, čerstvé nebo z nich usušené rozinky. Při nízkém krevním tlaku dokáže organismus nabudit také příjem kofeinu.

Přílišné pití kávy však může vést k nežádoucí dehydrataci a podráždění trávícího traktu. Proto je vhodné kávu substituovat jinými zdroji kofeinu, například zeleným čajem matcha nebo zkuste Qi coffee. Zapomínat byste neměli také na dostatek cvičení nebo jiné fyzické aktivity.

Sdílet na Facebooku

Audiron

Další zajímavé články

Tělo a kondice

Jak se vyhnete ranní únavě?

Známe to všichni. Vykročíme z postele levou nohou a cítíme se pod psa, ranní únava nečekaně přichází. Většinou jde pouze o chvilkový moment,

Tělo a kondice

6 projevů, že se málo hýbete

Pohyb je pro tělo velmi důležitý, zvyšuje fyzickou kondici a udržuje člověka v psychické pohodě. Jak poznat, že ho máte nedostatek a na

Tělo a kondice

Co s namoženými svaly po tréninku?

Namožení svalů potká čas od času každého, kdo pravidelně provádí fyzickou aktivitu. Je to nepříjemný problém doprovázený intenzivní bolestí a neschopností vykonávat