Kuchyňská cibule nahradí antibiotika

cibule

Cibule kuchyňská (Allium cepa) se už více jak 5000 let užívá jako koření, kuchyňská zelenina a významné léčivo. Dnes je pro nás běžnou součástí pokrmů v syrovém stavu nebo tepelně upravená a mnoho jídel si bez ní ani nedokážeme představit. Záznamy z historie říkají, že před staletími ji dělníci na egyptských pyramidách dostávali dokonce jako mzdu.

S takovou mzdou by se v dnešní době asi už nikdo z nás nespokojil, tak si alespoň upřesníme, na jaké zdravotní obtíže vyzrajeme s cibulí.

Léčivá síla cibule, cibulových slupek a šťávy

Cibule obsahuje spoustu významných látek, které dokáží ulevit od bolesti, léčit a uzdravovat. Jedná se o vitamíny A, B1, B2, C a E, karoteny, z minerálních látek stojí za zmínku sodík, vápník, draslík, hořčík, fosfor, jód a éterické oleje. Cibule má velmi jemné, ale účinné antibiotické vlastnosti, které dokáží zbavit tělo nežádoucích bakterií.

Pozitivní účinky byli zaznamenány při nachlazení – podporuje odhleňování, mírní kašel a chrapot při zánětech dýchacího traktu, tlumí bolest v krku a protáhne nosní dutiny. Zvyšuje sekreci trávicích šťáv v žaludku i střevech. Cibule je krvetvorná, protizánětlivá a pomůže uvolnit křeče. A co určitě nesmí být opomínáno – snižuje hladinu cholesterolu a ukazuje se jako účinná prevence proti ateroskleróze a infarktu.

Obklady a zevní využití cibule

Zevně se cibule užívá při kožních problémech – léčbě bradavic, štípanců a popálenin. Také se osvědčila proti bolesti v uších a obklady z čerstvé cibule se pokládají na pohmožděniny, výrony, abscesy, na bolavé svaly a šlachy. Šťáva z cibule se také dá nakapat do otevřených ran, aby předešla infekcím a zánětům. Na co ještě můžete využít slupky z cibule?

S nástupem podzimu nás čekají změny počasí a výkyvy teplot, které otřásají obranyschopností organismu a vedou k propuknutí různých onemocnění. Pro posílení imunity není nic jednoduššího než častěji do jídelníčku zařadit cibuli. Otravná nachlazení nám pak přestanou znepříjemňovat život.

Sdílet na Facebooku

Audiron

Další zajímavé články

Tělo a kondice

Jak se vyhnete ranní únavě?

Známe to všichni. Vykročíme z postele levou nohou a cítíme se pod psa, ranní únava nečekaně přichází. Většinou jde pouze o chvilkový moment,

Tělo a kondice

6 projevů, že se málo hýbete

Pohyb je pro tělo velmi důležitý, zvyšuje fyzickou kondici a udržuje člověka v psychické pohodě. Jak poznat, že ho máte nedostatek a na

Tělo a kondice

Co s namoženými svaly po tréninku?

Namožení svalů potká čas od času každého, kdo pravidelně provádí fyzickou aktivitu. Je to nepříjemný problém doprovázený intenzivní bolestí a neschopností vykonávat