Chraňte své srdce před zvýšeným cholesterolem

zdrave-srdce

Cholesteroly jsou steroidní sloučeniny, které jsou přítomny v každé naší buňce. Jsou nepostradatelné pro stavbu nervů a některých hormonů. Většinu cholesterolu organismus produkuje sám, další čerpáme ze stravy. Cholesterol je v rozumném množství pro tělo nezbytný, jeho nadbytek však působí jako spolehlivý zabiják. Jak na snížení choresterolu a které potraviny zařadit do jídelníčku?

Co způsobuje vysoký cholesterol

Vysoký cholesterol způsobuje příliš tučná strava, kde dominují nezdravé tuky. Částečnou roli zde hrají i dědičné předpoklady. Ke snížení cholesterolu napomáhá zdravá životospráva: změna jídelníčku, omezení příjmu tuků, zařazení do jídelníčku nízkokalorické produkty, tučné maso nahradit rybami a kuřetem, pokrmy upravovat na kvalitních rostlinných olejích. Také pomáhá zvýšení fyzických aktivit a vyhýbat se stresovým situacím. Můžete spojit příjemné s užitečným, jít si zasportovat nebo alespoň na procházku do přírody.

Potraviny pro snížení cholesterolu

Mezi nejdostupnější zdravé potraviny, které pomáhají snižovat hladinu cholesterolu, patří například tyto:

CITRON
Čistí krev, snižuje hladinu cukru i cholesterolu v krvi. Jeho bohatstvím je vitamín C, který urychluje léčebné procesy a aktivuje imunitní systém. Má antibakteriální a povzbuzující vlastnosti, pro které určitě stojí za to citrón konzumovat častěji.

ČESNEK
Snižuje hladinu LDL cholesterolu, posíluje imunitní systém a dokáže normalizovat krevní tlak. Česnek ničí bakterie, viry a nejrůznější parazity a celkově posílí obranyschopnost. Dokáže pomoci i při nadýmání, střevních křečích a průjmu.

CIBULE
Oblíbená zelenina pomáhá předcházet srdečním onemocněním díky schopnosti snížit hladinu cholesterolu. Doporučuje se při nachlazení, chřipce a obtížích doprovázejících tyto nemoci. Cibuli konzumujte určitě alespoň jedenkrát týdně. Pokud chcete znatelně snížit cholesterol, měla by se cibule stát každodenní součástí stravy.

LNĚNÉ SEMÍNKO
Stále častěji se dostává do povědomí lidí, kteří se zajímají o zdravou výživu. Zdravé trávení, kvalita vlasů, nehtů nebo také regulace cholesterolu a snížení krevního tlaku, takové a mnohé další zdravotní výhody přináší konzumace lněného semínka.

Mezi další doplňky stravy a bylinky se schopností snižovat cholesterol se řadí kotvičník zemní, maqui berry, chlorella, hlíva ústřičná, černucha setá, mochyně, vilcacora nebo propolis.

Vysoký cholesterol a následné srdečně – cévní choroby způsobují až 50% úmrtí v ČR. A jestliže existuje cesta, jak vysoký cholesterol snížit, jistě stojí za to své stravovací návyky trochu pozměnit.

Sdílet na Facebooku

Audiron

Další zajímavé články

Tělo a kondice

Jak se vyhnete ranní únavě?

Známe to všichni. Vykročíme z postele levou nohou a cítíme se pod psa, ranní únava nečekaně přichází. Většinou jde pouze o chvilkový moment,

Tělo a kondice

6 projevů, že se málo hýbete

Pohyb je pro tělo velmi důležitý, zvyšuje fyzickou kondici a udržuje člověka v psychické pohodě. Jak poznat, že ho máte nedostatek a na

Tělo a kondice

Co s namoženými svaly po tréninku?

Namožení svalů potká čas od času každého, kdo pravidelně provádí fyzickou aktivitu. Je to nepříjemný problém doprovázený intenzivní bolestí a neschopností vykonávat