10 způsobů, jak použít chia semínka

chia-pudink

Chia semínka jsou jednou z nejzdravějších potravin na planetě. Jsou zdrojem spektra nutričních látek, které jsou důležitou výživou pro tělo a mozek. O zdravých potravinách se však často mylně říká, že nutně nemohou být chutné. Zapoměňte na to, chia semínka lze připravit mnoha způsoby, které uspokojí i mlsné jazyky. Pojďme se na ně podívat podívat, i na ty méně obvyklé.

1.Náhrada vajec

Gel, ve který se chia semínka promění po absorpci tekutin, je dobrou náhradou vajec při pečení a dokonce jej lze použít i pro obalování potravin před smažením.

2.Lepší snídaně

Dodejte vaší snídani extra dávku energie, přimíchejte chia semínka do cereálií nebo jogurtu. Vynikající je také jako ingredience do lívanců.

3.Zahuštění polévek

Pokud se chcete vyhnout použití mouky k zahuštění polévek, můžete použít přes noc namočené chia semínka. Jsou výbornou alternativou, pokud se chcete vyhnout lepku.

4.Zdravý pudink

Zapomeňte na pudinky z prášku, z chia semínek připravíte snadno perfekní domácí dezert s výjimečnou nutriční hodnotou. Smíchat je můžete s běžným, sójovým, mandlovým nebo kokosovým mlékem. Pudink vylepšete třeba kvalitní čokoládou nebo ovocem dle vlastní chuti a invence, oslaďte stévií nebo medem.

5.Ovocné želé a džemy

Pokud chcete zpracovat ovoce ze zahrádky, můžete místo želírovacího cukru využít chia semínka. Džem vyrobíte rychle zastudena. Na hrnek ovoce přidejte lžíci chia, lžíci třtinového cukru a lžíci vody, rozmixujte a nechte v chladničce zatuhnout.

6.Chia mouka

Chia je vhodná pro přípravu bezlepkového pečiva. Mletá semínka poslouží jako náhrada hladké mouky.

7.Grilovací omáčka

Až budete příště grilovat, přimíchejte chia semínka do vaší oblíbené grilovací omáčky. Chia vylepší konzistenci.

8.Lahodná krusta na obalovaných masech

Namísto standardní strouhanky zkuste směs z chia semínek se strouhaným kokosem, strouhankou panko a nasekanými piniemi nebo pekanovými ořechy. Obalené řízečky stříkněte rostlinným olejem ve spreji a namísto smažení upečte. Překvapí vás neuvěřitelně chutná krustička.

9.Vlasová maska

Hledáte přirozený způsob pro hydrataci vlasů? Přidejte citrónovou šťávu do gelu z chia semínek a směs naneste na vlasy na 10 minut.

10.Pleťová maska

Na 20 minut aplikujte gel z chia semínek na pokožku a určitě poznáte změnu. Chia revitalizuje pleť a zklidňuje zarudnutí kůže, například u akné. Trpíte na akné? Pak se vám budou hodit tipy na domácí masky na akné.

Sdílet na Facebooku

Audiron

Další zajímavé články

Tělo a kondice

Jak se vyhnete ranní únavě?

Známe to všichni. Vykročíme z postele levou nohou a cítíme se pod psa, ranní únava nečekaně přichází. Většinou jde pouze o chvilkový moment,

Tělo a kondice

6 projevů, že se málo hýbete

Pohyb je pro tělo velmi důležitý, zvyšuje fyzickou kondici a udržuje člověka v psychické pohodě. Jak poznat, že ho máte nedostatek a na

Tělo a kondice

Co s namoženými svaly po tréninku?

Namožení svalů potká čas od času každého, kdo pravidelně provádí fyzickou aktivitu. Je to nepříjemný problém doprovázený intenzivní bolestí a neschopností vykonávat