Přírodní doplňky stravy ochrání před osteoporózou

babicka-s-vnukem

Osteoporóza je porucha, při které dochází k řídnutí kostní tkáně. V kostech dochází k úbytku vápníku a dalších minerálů, kosti se stávají křehčími a zvyšuje se riziko fraktur. Příčinami vzniku ostoporózy bývá nedostatečný příjem vápníku a vitamínu D, vysoký věk, deficit pohybu a u žen menopauzální úbytek estrogenu. Právě hormonální dysbalance je důvodem, proč osteoporóza postihuje mnohem častěji ženy než muže. Vyzkoušejte přírodní léčbu při osteoporóze a zapojte do jídelníčku takové potraviny a doplňky stravy, které pomohou při nedostatku hormonů při menopauze i úbytku vápníku.

Jak bojovat s nedostatkem hormonů při menopauze?

Velmi účinným způsobem, jak s nedostatkem hormonů při nástupu menopauzy bojovat, je použití doplňků stravy obsahujích vysoký podíl fytoestrogenů. Tyto rostlinné hormony jsou šetrnější alternativou estradiolu, syntetického hormonu, který při léčbě užívá konvenční medicína. Mezi evropskými bylinkami je jedničkou pro harmonizci hormonální rovnováhy kotvičník zemní. Za nejkvalitnější surovinu je považována směs drcených semen a nati bulharského kotvičníku, který je na českém trhu distribuován v řadě organických doplňků stravy jako např. kotvičník čaj nebo ve formě bylinného koncentrátu, který najdete v našem e-shopu pod názvem Tribulus Terrestris Forte.

Další mocným rostlinným léčivem pro normalizaci estrogenu v těle je maca, brukvovitá rostlina z peruánských And, známá po staletí svou schopností zvyšovat plodnost. Certifikovanou čistou macu můžete koupit jako prášek nebo veganské kapsle Maca v našem e-shopu Klub Energy Tábor.

Jaké potraviny jsou vhodné pro doplnění vápníku při osteoporóze?

Nedostatek vápníku jako příčina osteoporózy bývá důsledkem podvýživy, ale spíše nesprávných dietních návyků. Předcházet mu lze poměrně snadno, dostatečnou konzumací mléčných výroků. Pokud vám však mléko nechutná nebo trpíte nesnášenlivostí na laktózu, musíte hledat zdroje vápníku jinde. Fantastickým zdrojem kalcia jsou chia semínka, která jsou na něj 5x bohatší než mléko. Důležitý je u chia semínek i vysoký obsah fosforu. Fosforečnan vápenatý je totiž základní minerální složkou kostí, která se na jejich stavbě podílí až 65%.

Nezapomínejte ovšem na zdravý pohyb, ten je důležitý nejen pro pevnost kostí, ale i pro hybnost pohybového aparátu, sílu a vytrvalost svalů, výkonný kardiovaskulární systém a štíhlou postavu. Stačí půlhodinka dynamického cvičení nebo ujít 10 tisíc kroků denně.

Sdílet na Facebooku

Audiron

Další zajímavé články

Tělo a kondice

Jak se vyhnete ranní únavě?

Známe to všichni. Vykročíme z postele levou nohou a cítíme se pod psa, ranní únava nečekaně přichází. Většinou jde pouze o chvilkový moment,

Tělo a kondice

6 projevů, že se málo hýbete

Pohyb je pro tělo velmi důležitý, zvyšuje fyzickou kondici a udržuje člověka v psychické pohodě. Jak poznat, že ho máte nedostatek a na

Tělo a kondice

Co s namoženými svaly po tréninku?

Namožení svalů potká čas od času každého, kdo pravidelně provádí fyzickou aktivitu. Je to nepříjemný problém doprovázený intenzivní bolestí a neschopností vykonávat