Jak zařídit početí kluka nebo holčičky

Zdroj: Freepik.com

Mít syna je odedávna pro každého muže otázkou jisté prestiže, má zaručit pokračování rodu a dříve také býval dědicem rodinného majetku. Známé úsloví „Postav dům, zasaď strom a zploď syna“ ještě před několika desetiletími platilo za krédo pořádného chlapa. Ženy naopak většinou touží po malé princezně, kterou budou moci hýčkat. Na to, jak zařídit početí chlapce nebo dívky, existuje mnoho receptů, pověr a babských rad.

Čím je dáno pohlaví dítěte?

Dnes již díky vědě víme, že pohlaví narozeného dítěte je dáno chromozomální výbavou spermie, která pronikne do vajíčka. Moderní lékařské reprodukční technologie experimentují se selekcí „správné spermie“ pro umělé oplodnění. Z odebraného ejakulátu vybírají potřebnou buňku podle její velikosti, ty nesoucí mužský chromozom Y jsou menší. Je ale možné docílit narození potomka žádaného pohlaví nějakou méně nákladnou domácí metodou? Stoprocentně to zaručit nelze, zvýšit pravděpodobnost však můžete několika způsoby.

Co je to Shettlesova metoda

Shettlesova metoda z roku 1960 pracuje se dvěma faktory, s rozdílnou velikostí, odolností a rychlostí Y-chromozomových a X-chromozomových spermií a s vlivem acidity poševního prostředí. „Mužské“ Y spermie jsou hbití a menší sprinteři, které poškozuje kyselé pH. „Ženské“ X spermie si můžeme představit jako pomalejší a robustní plavce, které mužské konkurenty předčí vytrvalostí. Nesvědčí jim naopak zásadité pH.

Jakou zvolit techniku pro chlapce a jakou pro holčičku

Pro úspěch je při této metodě nutné dodržet načasování a techniku pohlavního styku. Pokud chcete chlapečka, jděte na věc 1 den před ovulací a praktikujte polohy s hlubší penetrací. Y spermie mají na krátkou vzdálenost v zásaditějším prostředí blízko děložního krčku větší naději, že budou v cíli první. Šance se ještě zvyšuje, pokud žena po ejakulaci partnera dosáhne orgasmu. Holčička se spíše povede, když milostné hrátky probíhají 3 dny před ovulací a muž proniká do partnerky mělce. Kyselejší prostředí u poševního vchodu a potřeba vyšší životnosti zvýhodňuje X spermie.

Dietní doporučení

Další možností je dodržování specifického stravovacího plánu u nastávajících maminek po dobu minimálně jednoho měsíce před plánovaným otěhotněním. Dietní doporučení pro početí chlapečka zahrnují zvýšený denní energetický příjem s hodnotou okolo 2500 kalorií, nutnost pravidelně snídat a konzumovat potraviny s vysokým obsahem draslíku a sodíku. Je vhodné jíst banány, dýně, cukety, kukuřici, brambory, pečivo, všechny druhy masa a ryby, pít kávu a černý čaj. Omezit by se měla konzumace mléka, másla, sýrů a jogurtu.

Dieta pro zplození holčičky předepisuje ženám kaloricky skromnější stravu s vyššími dávkami vápníku a hořčíku. Měla by zahrnovat ořechy, mandle, kešu oříšky, fazole, špenát, brokolici, tofu, ovesné vločky, jahody, cibuli, česnek, hořčici, hrušky, mléko a mléčné výrobky. Pozor na slané potraviny, droždí a maso.

Zdroj: Freepik.com

Chcete chlapce? Vyhněte se stresu

Zajímavá je také studie, která se zabývá tím, jak stres rodičů ovlivňuje pohlaví narozeného potomka. Závěry z ní vyvozené uvádějí, že vyšší míra stresové zátěže u mužů nepříznivě působí na křehčí spermie s chromozomem Y. U žen zase ovlivňuje hladinu hormonů v těle tak, že se vnitřní prostředí těla stává přátelštější pro spermie s chromozomem X. Z toho plyne, že k narození chlapce je lepší být v klidu, nenervovat se a chránit se před stresujícími vnějšími vlivy. Výbornými pomocníky k dosažení vyrovnaného stavu psychiky a vyšší fyzické odolnosti jsou adaptogenní byliny – ašvaganda, maca a ženšen, které mají navíc pozitivní vliv na libido a plodnost. Prospívají také relaxační masáže, cvičení jógy, dechová cvičení i zdravá strava.

Ať už to nakonec dopadne jakkoliv, velká většina rodičů miluje své děti bez ohledu na to, jestli jsou to kluci nebo holky. Při troše snahy lze naučit hrát fotbal i dceru a synek se zase může stát kadeřníkem.

Sdílet na Facebooku

Audiron

Další zajímavé články

Tělo a kondice

Jak se vyhnete ranní únavě?

Známe to všichni. Vykročíme z postele levou nohou a cítíme se pod psa, ranní únava nečekaně přichází. Většinou jde pouze o chvilkový moment,

Tělo a kondice

6 projevů, že se málo hýbete

Pohyb je pro tělo velmi důležitý, zvyšuje fyzickou kondici a udržuje člověka v psychické pohodě. Jak poznat, že ho máte nedostatek a na

Tělo a kondice

Co s namoženými svaly po tréninku?

Namožení svalů potká čas od času každého, kdo pravidelně provádí fyzickou aktivitu. Je to nepříjemný problém doprovázený intenzivní bolestí a neschopností vykonávat