7 pomocníků při spálení se na slunci

zeny-na-plazi

Spáleniny od slunce dokáží znepříjemnit dovolenou u vody i na horách. Pokud jde o lehčí postižení, kůže je mírně zarudlá a netvoří se na ní puchýřky, můžete ji ošetřit některým z přírodních a doma dostupných prostředků.

  1. Voda – uleví vám chladivá koupel nebo obklad, důležité je také doplnit tekutiny, takže dostatečně pijte
  2. Jogurt nebo tvaroh – pomáhají studené obklady, snižují povrchovou teplotu postižených míst
  3. Okurky –  na spáleniny od slunce použijte plátky nebo najemno nastrouhané vychlazené okurky, chladí a obsažené vitamíny A a C, kyselina listová, křemík, hořčík a draslík působí hojivě, protizánětlivě a mírně analgeticky. Zbytek okurky můžete použít např. na okurkovou vodu.
  4. Brambory – aplikace je obdobná jako u okurek, škrobové komponenty vám uleví od bodavých pocitů způsobených spáleninami
  5. Čaj – zelený nebo černý, uvařte a vychlaďte, namočte v něm vhodný kus látky a pokládejte opakovaně na kůži
  6. Ovesné vločky – suché vločky rozmixujte na prach, smícháním s mlékem vytvořte kaši a potřete s ní zarudlá místa, oves je bohatý na antioxidanty a antiflogistika
  7. Aloe – je bezvadný ranhojič obsahující spoustu minerálů, vitamínů a aminokyselin, použijte k obkladu řezy z listů, nebo z nich vymačkejte štávu a nanášejte jako hojivý gel

Z přírodních přípravků doporučujeme Dermaton oil, který působí na zklidnění pokožky, má chladivý efekt a je ideálním pomocníkem při spáleninách od sluníčka. V případě, že je postižení kůže výraznější, kůže je silně zarudlá a tvoří se puchýře, obraťte se raději na lékaře. Lepší je však těmto situacím předejít, používejte ochranné prostředky s dostatečným UV faktorem a hlídejte si dobu pobytu na přímém slunci.

Tip: Přečtěte si také, jaký vliv má nedostatek slunečního záření na to, jak se cítíme.

Sdílet na Facebooku

Audiron

Další zajímavé články

Tělo a kondice

Jak se vyhnete ranní únavě?

Známe to všichni. Vykročíme z postele levou nohou a cítíme se pod psa, ranní únava nečekaně přichází. Většinou jde pouze o chvilkový moment,

Tělo a kondice

6 projevů, že se málo hýbete

Pohyb je pro tělo velmi důležitý, zvyšuje fyzickou kondici a udržuje člověka v psychické pohodě. Jak poznat, že ho máte nedostatek a na

Tělo a kondice

Co s namoženými svaly po tréninku?

Namožení svalů potká čas od času každého, kdo pravidelně provádí fyzickou aktivitu. Je to nepříjemný problém doprovázený intenzivní bolestí a neschopností vykonávat