Zeleninu a bylinky můžete začít pěstovat i v červenci

Zdroj: Freepik.com

Léto začalo, venkovní teploty dosahují velmi příjemných hodnot a vám možná zbylo nějaké volné místo na záhonech, případně se uvolnilo po sklizni ředkviček, jarních odrůd salátů nebo mladé cibulky. Určitě nenechávejte půdu přes léto ladem, jen by zbytečně vysychala. Při dostatečné zálivce budou semena klíčit mnohem snáze než na jaře a rostlinky porostou také rychleji. Stačí vybrat ty správné plodiny, ohnout záda a pustit se do práce.

Červenec je ideální pro výsev listové zeleniny

Právě v červenci je ideální čas pro výsev listové zeleniny, především letních odrůd hlávkových salátů, špenátu, štěrbáku, rokety, salátové hořčice, čínského a pekingského zelí. Pokud najdete místo na hrách, můžete si počkat, až se vytvoří lusky se sladkými kuličkami, nebo rostliny sklidit, když vyrostou do výšky asi 5 centimetrů a použít jako zeleninu listovou. Všechny uvedené druhy se báječně hodí do salátů.

Ještě pořád můžete začít s pěstováním červené řepy, kedluben, vodnice a dalších odrůd ředkví. Možná už jste vytrhali a zbaštili jarní várku ředkviček. Jejich výsev můžete klidně zopakovat. Stejně tak vám vyroste mrkev, i když tu vysetou v létě budete ze země tahat až v říjnu. Stále oblíbenější zeleninou je také fenykl, průběžně můžete trhat a v kuchyni používat nať, do podzimu se rostlinky hezky zakulatí a z řapíků vytvoří krásnou malou hlávku.

Bylinky vhodné pro sázení v červenci

Zapomenout nesmíte ani bylinky – koriandr, listovou petrželku, kerblík, kopr, libeček a bazalku. Máte-li mezi přáteli někoho s bylinkovou zahradou, nyní je také vhodné období, kdy je můžete požádat o oddělení části trsů rozrostlých bylinek jako je máta, tymián, rozmarýn, šalvěj a estragon. Samozřejmě si tyto bylinky můžete koupit také v kontejnerech v zahradnictví.

Červencové a srpnové počasí bývá sice teplé, ale zároveň většinou suché. Aby vaše zelenina a bylinky hezky prospívaly, nezapomínejte jim dopřát dostatek vláhy.

Sdílet na Facebooku

Audiron

Další zajímavé články

Tělo a kondice

Jak se vyhnete ranní únavě?

Známe to všichni. Vykročíme z postele levou nohou a cítíme se pod psa, ranní únava nečekaně přichází. Většinou jde pouze o chvilkový moment,

Tělo a kondice

6 projevů, že se málo hýbete

Pohyb je pro tělo velmi důležitý, zvyšuje fyzickou kondici a udržuje člověka v psychické pohodě. Jak poznat, že ho máte nedostatek a na

Tělo a kondice

Co s namoženými svaly po tréninku?

Namožení svalů potká čas od času každého, kdo pravidelně provádí fyzickou aktivitu. Je to nepříjemný problém doprovázený intenzivní bolestí a neschopností vykonávat