Proč chroupat hlávkový salát

Možná si myslíte, že nutriční hodnota salátu ani nestojí za zmínku. Faktem je, že vás asi příliš nezasytí, ale to od něj snad nikdo nečeká. Zelené listy salátu jsou z 95% tvořeny vodou, obsahuje 3% sacharidů, 1,5% proteinů a zanedbatelné množství tuků. Nač je tedy salát dobrý? Jako každá zelená rostlina obsahuje chlorofyl a kyselinu listovou. Zajímavý je obsahem draslíku, vápníku, mědi, fosforu a hořčíku, tělu se hodí i vitamíny A, C, a E.

Kromě toho, že si z něj snadno připravíte lehkou osvěžující svačinu, konzumací salátu uděláte i poměrně hodně pro své zdraví. Nevěříte?

  • je nízkokalorický, je tedy vhodný pro všechny, kdo si přejí hubnout
  • vláknina salátových listů podporuje trávení a peristaltiku střev
  • antioxidanty chrání vaše srdce a cévy, navíc je salát v podstatě bez tuků
  • je bohatý na draslík, který snižuje vysoký krevní tlak
  • má nízký glykemický index, takže nezvyšuje hladinu cukru v krvi
  • působí alkalicky, pomáhá neutralizovat překyselení organismu
  • salát je ideální zeleninou pro detoxikaci těla
  • doplňuje tekutiny, obejdete se bez limonád plných cukru a barviv
  • v těhotenství je kyselina listová důležitá pro zdravý vývoj plodu
  • bílá mléčná tekutina v listech obsahuje lactucarium – „salátové opium“, které pomáhá při nespavosti a relaxaci
  • nehodí se pro konzervaci a tepelné zpracování, takže jej vždy jíte v syrové a tudíž nejzdravější formě

Často se stává, že v obchodech lidé sáhnou po ledovém salátu a ostatní druhy opomíjí. To je ale chyba, ledový salát je hlediska obsahu zdraví prospěšných látek nejméně zajímavý. Výrazně lepší volbou jsou běžné polní odrůdy hlávkového salátu, včetně kadeřavých nebo červených variant. A úplně nejlepším kultivarem je salát římský, můžete-li, vyberte si jedině ten.

V zimních měsících bohužel obchody nabízí mnohdy právě pouze ledový salát, nic však není ztraceno. Jeho slabší účinky můžete vhodně doplnit zelenými suplementy, například šťávou z mladého ječmene nebo chlorellou.

Sdílet na Facebooku

Audiron

Další zajímavé články

Tělo a kondice

Jak se vyhnete ranní únavě?

Známe to všichni. Vykročíme z postele levou nohou a cítíme se pod psa, ranní únava nečekaně přichází. Většinou jde pouze o chvilkový moment,

Tělo a kondice

6 projevů, že se málo hýbete

Pohyb je pro tělo velmi důležitý, zvyšuje fyzickou kondici a udržuje člověka v psychické pohodě. Jak poznat, že ho máte nedostatek a na

Tělo a kondice

Co s namoženými svaly po tréninku?

Namožení svalů potká čas od času každého, kdo pravidelně provádí fyzickou aktivitu. Je to nepříjemný problém doprovázený intenzivní bolestí a neschopností vykonávat