Search
Close this search box.

Proč chroupat hlávkový salát

Zdroj: Freepik.com

Možná si myslíte, že nutriční hodnota salátu ani nestojí za zmínku. Faktem je, že vás asi příliš nezasytí, ale to od něj snad nikdo nečeká. Zelené listy salátu jsou z 95% tvořeny vodou, obsahuje 3% sacharidů, 1,5% proteinů a zanedbatelné množství tuků. Nač je tedy salát dobrý? Jako každá zelená rostlina obsahuje chlorofyl a kyselinu listovou. Zajímavý je obsahem draslíku, vápníku, mědi, fosforu a hořčíku, tělu se hodí i vitamíny A, C a E.

Kromě toho, že si z něj snadno připravíte lehkou osvěžující svačinu, konzumací salátu uděláte i poměrně hodně pro své zdraví. Nevěříte?

Výhody hlávkového salátu

  • je nízkokalorický, tudíž vhodný pro všechny, kdo si přejí hubnout
  • vláknina salátových listů podporuje trávení a peristaltiku střev
  • antioxidanty chrání vaše srdce a cévy, navíc je salát v podstatě bez tuků
  • je bohatý na draslík, který snižuje vysoký krevní tlak
  • má nízký glykemický index, takže nezvyšuje hladinu cukru v krvi
  • působí alkalicky, pomáhá neutralizovat překyselení organismu
  • salát je ideální zeleninou pro detoxikaci těla
  • doplňuje tekutiny, obejdete se bez limonád plných cukru a barviv
  • v těhotenství je kyselina listová důležitá pro zdravý vývoj plodu
  • bílá mléčná tekutina v listech obsahuje lactucarium – „salátové opium“, které pomáhá při nespavosti a relaxaci
  • nehodí se pro konzervaci a tepelné zpracování, takže ho vždy jíte v syrové a tudíž nejzdravější formě

Často se stává, že v obchodech lidé sáhnou po ledovém salátu a ostatní druhy opomíjí. To je ale chyba, ledový salát je z hlediska obsahu zdraví prospěšných látek nejméně zajímavý. Výrazně lepší volbou jsou běžné polní odrůdy hlávkového salátu, včetně kadeřavých nebo červených variant. A úplně nejlepším kultivarem je salát římský, pokud můžete, vyberte si jedině ten.

V zimních měsících obchody nabízí mnohdy právě pouze ledový salát, nic však není ztraceno. Jeho slabší účinky můžete vhodně doplnit zelenými suplementy, například šťávou z mladého ječmene nebo chlorellou.

Sdílet na Facebooku

Audiron

Další zajímavé články

Tělo a kondice

Co s namoženými svaly po tréninku?

Namožení svalů potká čas od času každého, kdo pravidelně provádí fyzickou aktivitu. Je to nepříjemný problém doprovázený intenzivní bolestí a neschopností vykonávat