Search
Close this search box.

Jak jednoduše snížit příjem sodíku

Zdroj: Freepik.com

O vysokém krevním tlaku se mluví jako o civilizační zdravotní hrozbě čím dál častěji, a to nejen v lékařských kruzích. Statistiky vypovídají, že se nejedná pouze o strašáka. Až 25% úmrtí ve věku nad 45 let je spojováno právě s ním. Vysoké dávky sodíku, které každodenně konzumujeme ve stravě, se na rozšířenosti tohoto onemocnění výrazně podepisují. Jak snížit sodík v těle?

Dodržováním poměrně jednoduchých zásad přitom příjem sodíku razantně snížíte. Je potřeba si uvědomit, že hlavním zdrojem sodíku je kuchyňská sůl – chlorid sodný. I když pohádka říká, že je nad zlato, záleží opravdu na tom, v jakém množství. Méně je v tomto případě více.

Jak tedy na to?

  1. Omezte nákupy hotových průmyslově vyráběných pokrmů a polotovarů, obsahují příliš velké množství soli.
  2. Pokud kupujete uzenářské výrobky, dejte přednost těm kvalitnějším s vyšším podílem masa. Je v nich méně vody i soli. Stačí jich sníst menší množství, protože jejich chuť je opravdovější a výrazně uspokojivější.
  3. Nedosolujte si jídlo, aniž byste ho ochutnali.
  4. Při vaření s chutěmi více experimentujte, slaná je pouze jednou z mnoha. Využívejte koření a bylinky, nejlépe čerstvé. Trocha citrónové nebo limetkové šťávy dodá chuti další dimenzi. Zjistíte, že soli budete potřebovat méně.
  5. Zvyšte podíl zeleniny v jídelníčku. Její chuť zvýrazníte třeba grilováním nebo pečením, potřebuje pak pouze malinko dosolit.
  6. Nahraďte brambůrky a nejrůznější slané sušenky zdravějším mlsáním. Dejte si raději oříšky (pozor na ty solené!), slunečnicová nebo dýňová semínka, mandle nebo nepražené kakaové boby.
  7. Pozor na minerálky s vysokým obsahem sodíku. Přečtěte si složení na etiketě a možná vás to přiměje k tomu, že dáte přednost čisté vodě.

Tyto rady dodržujte pokud možno každý den. Pokud je čas od času nebudete dodržovat, určitě se nestane nic zásadního. Trvalý nadměrný příjem soli však může mít pro vaše zdraví fatální důsledky.

Tip: Pokud vás trápí vysoký krevní tlak, vyzkoušejte česnek.

Sdílet na Facebooku

Audiron

Další zajímavé články

Tělo a kondice

Jak se dostat do formy po porodu

Porod je jedinečným a krásným zážitkem, který přináší radost, ale také změny na vašem těle. Po příchodu nového člena rodiny se mnoho

Tělo a kondice

5 tipů, jak zatočit se špatnou kondicí

Špatná kondice může ovlivnit náš každodenní život a bránit nám v plném využití našeho potenciálu. Ale nezoufejte! Existuje několik tipů, které vám