Proč vyzkoušet chia semínka

chia-seminka

Zázračná semínka CHIA – SALVIA HISPANCIA neboli česky ŠALVĚJ HISPÁNSKÁ byla používána již v dávných dobách bájnými Aztéky, jenž byli známi svojí sílou a vytrvalostí. Dokonce se Chia semínka používala jako platidlo, což je důkazem toho, jak byla Chia semínka již v dobách před našim letopočtem velmi ceněná a vzácná potravina.

Dnes je Chia považována za superpotravinu k nezaplacení

V dnešním světě se CHIA dostává čím dál více do povědomí po celém světě. A to díky objevům dalších a dalších pozitivních účinků na lidský organismus. Prokázáno je, že Chia obsahují proteiny, kvalitní sacharidy, železo, fosfor, zinek, magnesium, vlákninu, antioxidanty, omega 3 mastné kyseliny, vápník – toho obsahují až 5 x více než mléko, jenž je navíc lehčeji stravitelný než vápník v mléku.

Když nasypeme semínka do vody, vytvoří se kolem nich průhledný povlak, jakýsi gel, který je velmi lehce stravitelný. Chia jsou hydrofilní – absorbují velké množství vody a dokáží se zvětšit až 12x. Tento jev dělá z Chia semínek výborného pomocníka při hubnutí – zaplní žaludek a snižují pak pocit hladu. Údajně také konzumací Chia semínek dochází ke snížení hladiny cukru v krvi, což ocení zejména diabetici a lidé při dietách. A má pozitivní vliv na kardiovaskulární systém.

Chia semínka aneb „semínka běžců“

Ne nadarmo se Chia semínkům přezdívá „SEMÍNKA BĚŽCŮ“. Stala se oblíbenou součástí každodenní stravy sportovců, protože dodává přírodní dávku energie a navíc díky velké dávce vápníku posiluje kosti.
Chia semínka mohou být součástí nejrůznějších nápojů, ale také potravin, přidávají se třeba do müsli, jogurtů, salátů nebo kaší. Chuťově rozhodně žádný nápoj ani pokrm nezkazí, jelikož jsou téměř bez chuti. A ač neútočí nijak rafinovaně na naše chuťové pohárky,  o to dokonalejší je jejich účinek na naše zdraví.

Tip: Vyzkoušejte zdravé recepty s chia semínky z naší kuchyně a pochutnejte si na zdravé snídani nebo svačině.

Sdílet na Facebooku

Audiron

Další zajímavé články

Tělo a kondice

Jak se vyhnete ranní únavě?

Známe to všichni. Vykročíme z postele levou nohou a cítíme se pod psa, ranní únava nečekaně přichází. Většinou jde pouze o chvilkový moment,

Tělo a kondice

6 projevů, že se málo hýbete

Pohyb je pro tělo velmi důležitý, zvyšuje fyzickou kondici a udržuje člověka v psychické pohodě. Jak poznat, že ho máte nedostatek a na

Tělo a kondice

Co s namoženými svaly po tréninku?

Namožení svalů potká čas od času každého, kdo pravidelně provádí fyzickou aktivitu. Je to nepříjemný problém doprovázený intenzivní bolestí a neschopností vykonávat