Ostropestřec zregeneruje poškozená játra

ostropestrec-mariansky

Ostropestřec mariánský (Silybum marianum) je rostlina hojně se vyskytující při pobřeží Atlantského oceánu, ve Středomoří, ale dobře se jí daří i u nás. Je to zelený bodlák se špičatými listy, na nichž jsou bílé skvrny. V létě jej zdobí fialovo-purpurové květy, které se na konci léta mění v semena.

Dříve se k léčení užívaly listy, kořeny i květy, dnes jsou to naopak semena, u nichž se prokázalo nejvíce účinných látek -cukry, tuky, bílkoviny, hořčinu, aminokyseliny, silice a flavonolignany, silymarin.

Ostropestřec mariánský má v bylinné medicíně široké pole působení

  • při léčbě jater, sleziny a ledvin
  • působí jako tonikum a stimulant
  • při cirhóze jater, zánětu jater, žloutence,
  • pro celkovou podporu činnosti jater
  • při onemocnění žlučníku, působení proti jedům
  • při závislosti na drogách, alkoholu má regenerační schopnosti
  • reguluje hladinu cholesterolu
  • zmírňuje deprese
  • doporučuje se i jako doplňková léčba při a po chemoterapii

Lékaři na kdejaký neduh předepisují běžně antibiotika, která nám ve většině případů sice hned uleví, ale zároveň přivodí další zatížení jater. Když už jsou antibiotika nutná, určitě po nich dopřejte svém tělu ostropestřec pro rychlejší regeneraci. V našem e-shopu najdete kapsle Cytosan, které obsahují extrakt z ostropestřce, humáty a zelený jíl. Prohlédněte si všechny produkty řady Cytosan a vyberte si to nejvýhodnější balení pro vás.

Ze semen ostropestřce si můžete vyrobit čaj i sami doma. Nejlepší je semena trochu rozdrtit, aby se lépe luhovala. Jinak jsou v Česku k dostání klasické čajové pytlíky, tinktury, kapky, olejíčky, tablety, kapsle nebo prášek. Je to velmi šetrná bylina, kterou můžete užívat dlouhodobě bez vedlejších účinků. A kdy je nejlepší začít s očistou?

Sdílet na Facebooku

Audiron

Další zajímavé články

Tělo a kondice

Jak se vyhnete ranní únavě?

Známe to všichni. Vykročíme z postele levou nohou a cítíme se pod psa, ranní únava nečekaně přichází. Většinou jde pouze o chvilkový moment,

Tělo a kondice

6 projevů, že se málo hýbete

Pohyb je pro tělo velmi důležitý, zvyšuje fyzickou kondici a udržuje člověka v psychické pohodě. Jak poznat, že ho máte nedostatek a na

Tělo a kondice

Co s namoženými svaly po tréninku?

Namožení svalů potká čas od času každého, kdo pravidelně provádí fyzickou aktivitu. Je to nepříjemný problém doprovázený intenzivní bolestí a neschopností vykonávat