Kmín uleví při nadýmání

semena-kminu

Kmín je hojně užíván v kuchyni pro své aroma a vůni. Vařené brambory si bez kmínu asi neumíme představit, výborně si rozumí třeba s vepřovým masem a pekaři jej s oblibou přidávají do nejrůznějších druhů pečiva. Kromě chuti a vůně však silice obsažená v kmínu napomáhá dobrému zažívání.

Kmín podporuje tvorbu trávících šťáv, zklidňuje žaludek a tlumí křeče hladkého svalstva trávícího traktu. Ve střevech potlačuje hnilobné a kvasné procesy, působí proti baktériím a parazitům. Uleví také při pálení žáhy.

Tip: Zjistěte, které další bylinky pomáhají proti nadýmání.

Kmín proti nadýmání přidejte do jídel

Pokud jste typický masožrout, kmín určitě do svých receptů zařaďte. Stejně tak při vaření pokrmů obsahujících nadýmavé druhy zelenin. Používejte celá nebo čerstvě drcená semena. Nekupujte kmín již nadrcený, silice v kmínu po drcení rychle vyprchávají a tím se snižují jeho účinky. Kmín je bezpečný i pro malé děti a kmínový čaj, obdobně jako fenyklový, mohou maminky používat při tišení bolestí bříška u svých ratolestí. Tatínci mohou zase po dobrém obědě vyzkoušet panáčka kmínky, která byla dříve klasikou českých hospůdek.

Vyberte si i další bylinky, které uleví při nadýmání?

Sdílet na Facebooku

Audiron

Další zajímavé články

Tělo a kondice

Jak se vyhnete ranní únavě?

Známe to všichni. Vykročíme z postele levou nohou a cítíme se pod psa, ranní únava nečekaně přichází. Většinou jde pouze o chvilkový moment,

Tělo a kondice

6 projevů, že se málo hýbete

Pohyb je pro tělo velmi důležitý, zvyšuje fyzickou kondici a udržuje člověka v psychické pohodě. Jak poznat, že ho máte nedostatek a na

Tělo a kondice

Co s namoženými svaly po tréninku?

Namožení svalů potká čas od času každého, kdo pravidelně provádí fyzickou aktivitu. Je to nepříjemný problém doprovázený intenzivní bolestí a neschopností vykonávat