Search
Close this search box.

Jedete na dovolenou? Neusněte za volantem

Zdroj: Freepik.com

Cesta na dovolenou nebo návrat domů bývá pro řidiče často vysilující, obzvláště v letních vedrech. Pokud nejste na dlouhé jízdy zvyklí, mohou se vám začít zavírat oči. Ztrácíte pozornost a ohrožujete tak sebe, své spolujezdce i ostatní řidiče. Je proto dobré dodržovat několik zásad, které vám pomohou tento problém eliminovat aneb jak neusnout za volantem.

Tipy, jak neusnout za volantem

1. za volant usedejte odpočatí

Před cestou si dopřejte dostatek spánku a dejte si sprchu, takto vydržíte déle fit.

2. dbejte na příjemnou teplotu v autě

Klimatizace je dnes běžnou výbavou automobilů, která zabrání únavě z přehřátí organismu. Podle potřeby větrejte, mozek potřebuje kyslík.

3. nastavte si sedadlo do vzpřímené polohy

Při řízení v pololeže vás samotná poloha těla svádí k usínání.

4. dodržujte pravidelné přestávky

Zhruba každé dvě hodiny na vhodném místě na pár minut zastavte, protáhněte se, opláchněte si obličej.

5. nezapomínejte na dostatečný příjem tekutin

Pocením a dýcháním dochází neustále k úbytku tekutin v těle. Průběžně je doplňujete, pijte chlazené, ale ne ledové, vodu, ovocný nebo zelený čaj. Při pocení se tělo zbavuje také minerálů, které nahradíte minerálkou nebo iontovým nápojem.

6. nejezte při jízdě těžká a tučná jídla

Mnoho řidičů se při zastávkách stravuje ve fastfoodu. Hamburgery, smažené hranolky nebo uzeniny jsou pro trávení tvrdým oříškem. Aby tělo zpracovalo velké množství tuků, musí vynaložit hodně úsilí. Dejte přednost syrové zelenině, salátům nebo lehkým pokrmům v přiměřeném množství. Vynikajícím zdrojem energie jsou superpotraviny jako oříšky nebo semínka, ale také zelené potraviny, které vám dodají energii nejen na jeden den.

7. pozor na kávu, kolové nebo energetické nápoje

Kofein sice krátkodobě vybudí vaši koncentraci, ale v této formě má okamžitý nástup a poměrně krátký účinek. Vhodnou alternativou je Qi Coffe – výběrová káva obohacená o extrakty z medicinálních hub terapeutické kvality. Má dlouhotrvající povzbudivý efekt s pozvolným nástupem a pomalým ústupem. Dalšími možnostmi pro podporu mentálních i fyzických funkcí jsou třeba yerba maté nebo ženšen.

8. nepijte alkohol

V některých zemích je sice malé množství alkoholu v krvi tolerováno, ale i to dokáže ovlivnit naše vnímání. Proto pozor i na „nealko“ piva, obsahují asi 0,5% alkoholu. Vydržte to a zaslouženou pěnivou odměnu si dejte až v cíli.

9. udržujte se bdělí okolními vjemy

Poslouchejte rádio nebo si pusťte živější hudbu. Pokud necestujete sami, konverzujte se spolucestujícími.

10. v případě potřeby cestu přerušte a vyspěte se

Nepřeceňujte své síly, každý má své limity. Pokud se cítíte vyčerpaní, zastavte na vhodném místě a na pár desítek minut si zdřímněte. Cesta se vám tímto sice trochu protáhne, ale dojedete ve zdraví.

Až tedy vyrazíte na dlouhou štreku za volantem, vzpomeňte si na tento článek a vzpomeňte si, jak neusnout za volantem. Uvidíte, že se vám pojede mnohem lépe.

Sdílet na Facebooku

Audiron

Další zajímavé články

Tělo a kondice

Jak se dostat do formy po porodu

Porod je jedinečným a krásným zážitkem, který přináší radost, ale také změny na vašem těle. Po příchodu nového člena rodiny se mnoho

Tělo a kondice

5 tipů, jak zatočit se špatnou kondicí

Špatná kondice může ovlivnit náš každodenní život a bránit nám v plném využití našeho potenciálu. Ale nezoufejte! Existuje několik tipů, které vám