Zdravotní benefity, které s sebou přináší běhání

Zdroj: Freepik.com

Běhání se v posledních letech stává mnohem oblíbenější sportovní aktivitou. Není se čemu divit, k této činnosti nepotřebujete žádné speciální vybavení ani permanentku do fit centra, takže ušetří i vaše peněženka. Stačí pouze sportovní oblečení, kvalitní obuv a můžete začít. Běh a hubnutí jde ruku v ruce, ovšem tento sport přináší také zdravotní benefity, o kterých si povíme v následujících řádcích.

Vliv na náš organismus

Běh podporuje imunitní a kardiovaskulární systém, preventivně působí proti bolesti kloubů a zad. Posiluje hustotu a odolnost kostní hmoty a eliminuje riziko artritidy.

Běh a zdravotní stav

Prokazatelně snižuje krevní tlak a přispívá ke zlepšení duševního zdraví. Snižuje riziko Alzheimerovy choroby, jelikož zlepšuje kognitivní funkce a působí jako prevence cévní mozkové příhody. Reguluje glukózu v krvi, čímž bojuje proti vzniku cukrovky. Rakovina patří k nejčastějším příčinám úmrtí, studie z roku 2017 říká, že snižuje riziko úmrtí na rakovinu o 30 až 50 %. Zjistěte, jak začít běhat i po 40.

Prodloužení lidského života

Dle výzkumu běh prodlužuje délku lidského života a snižuje úmrtnost o 25 až 30 %. U mužů zvyšuje věk o 6,2 let, u žen o 5,6 let. Běhání je vhodné pro všechny věkové kategorie. Vědci také uvedli, že aktivně sportující starší lidé mají lepší paměť než jejich vrstevníci.

Zdroj: Freepik.com

Běh a hubnutí

Běh a hubnutí jde ruku v ruce. Abyste na sobě však pozorovali výsledky, musíte běhat pravidelně a dostatečně dlouhou dobu. Doporučuje se více než 45 minut, teprve po této době začne tělo efektivněji spalovat tuky. Není důležitá rychlost, ale délka. Nezapomínejte si jednou nebo dvakrát týdně dopřát zasloužený odpočinek, aby mělo vaše tělo prostor pro regeneraci. Připravte se na běh kvalitní rozcvičkou, poradíme, jak na to.

Zlepšení kvality spánku

Běh má kladný vliv na délku i kvalitu spánku, pomáhá také rychleji usnout. Pokud se často budíte a nemůžete spát, může to souviset s nedostatkem pohybové aktivity.

Fyzická kondice

Při běhu zapojujete svaly v celém těle, proto se po výkonu cítíte unavení a bolí vás všechny partie. Udržujete se v kondici, formujete postavu a učíte se vytrvalosti, motivaci a síle. Nepřijdete ani o skvělý pocit a náladu, jelikož si na čerstvém vzduchu vyčistíte hlavu od všeho stresu kolem vás. A jestli vás bolí svaly, poradíme vám co s namoženými svaly po tréninku.

Share on facebook
Sdílet na Facebooku

Audiron

Další zajímavé články

Tělo a kondice

Jak se vyhnete ranní únavě?

Známe to všichni. Vykročíme z postele levou nohou a cítíme se pod psa, ranní únava nečekaně přichází. Většinou jde pouze o chvilkový moment,

Tělo a kondice

6 projevů, že se málo hýbete

Pohyb je pro tělo velmi důležitý, zvyšuje fyzickou kondici a udržuje člověka v psychické pohodě. Jak poznat, že ho máte nedostatek a na

Tělo a kondice

Co s namoženými svaly po tréninku?

Namožení svalů potká čas od času každého, kdo pravidelně provádí fyzickou aktivitu. Je to nepříjemný problém doprovázený intenzivní bolestí a neschopností vykonávat