Co s namoženými svaly po tréninku?

Zdroj: Freepik.com

Namožení svalů potká čas od času každého, kdo pravidelně provádí fyzickou aktivitu. Je to nepříjemný problém doprovázený intenzivní bolestí a neschopností vykonávat daný sport. V takové situaci je dobré nařídit si klidový režim. Existuje však mnoho dalších triků, díky kterým se dostanete rychleji zpátky do formy.

Jak uvolnit namožené svaly?

Ledování

Slouží k akutní pomoci při prudkém pohybu. Jedním z příznaků je pichlavá bolest, která se objevuje zejména ve stehně nebo lýtku. Led přikládejte na bolavé místo zabalený například v ručníku nebo utěrce, nikdy ne na holou kůži. Ledujte maximálně deset až patnáct minut. Zabráníte vzniku otoku, který prodlužuje dobu hojení. Tento trik slouží pouze k úlevě od bolesti, neřeší problém natažených svalů.

Koupel

Horká koupel vám zahřeje unavené svaly, přispívá k regeneraci a obnově svalů. Hojení podpoříte přidáním několika kapek zázvoru nebo rozmarýnu, ty mají protibolestivé a protizánětlivé účinky. Vyzkoušet můžete také regenerační humátovou koupel Balneol. Stačí pár kapek přidat do koupele a dopřát si maximální a komplexní regeneraci.

Masáž

Je ideální v boji proti namoženým svalům, jelikož uvolňuje svalové napětí a zlepšuje funkci krevního oběhu. Zkuste navštívit profesionálního maséra, který vám pomůže při komplexní bolesti svalů. Pokud však máte šikovného partnera, neváhejte požádat o pomoc jeho.

Existuje několik druhů masáže, mezi nejznámější se řadí hloubková, reflexní nebo sportovní. Ideální kombinace je s některým z masážních olejů. Například levandule navozuje relaxační pocit a bylinková pasta z kurkumy je skvělou volbou při jemném krouživém masírování bolavého místa.

Zdroj: Freepik.com

Lehká cvičení

Jednoduchými cviky svaly protáhnete a posílíte rychlost hojení svalových trhlinek. Aktivní regenerací se vyhnete křečím a podpoříte průtok krve do svalové tkáně. Cvičte přiměřeně a dělejte pouze to, co je vám příjemné.

Nezapomínejte na strečink

Působí jako prevence namožených svalů, před výkonem svaly prohřeje a protáhne. Zlepšuje pružnost, eliminuje tvorbu kyseliny mléčné, zvyšuje výkon a rozsah pohybu. Provádí se také na konci tréninku, kdy jsou svaly ještě rozehřáté. Strečink je často opomíjený, je však důležitou součástí sportovního výkonu, proto byste na něj neměli zapomínat.

Co pomáhá proti namoženým svalům vám?

Share on facebook
Sdílet na Facebooku

Audiron

Další zajímavé články

Tělo a kondice

Jak se vyhnete ranní únavě?

Známe to všichni. Vykročíme z postele levou nohou a cítíme se pod psa, ranní únava nečekaně přichází. Většinou jde pouze o chvilkový moment,

Tělo a kondice

6 projevů, že se málo hýbete

Pohyb je pro tělo velmi důležitý, zvyšuje fyzickou kondici a udržuje člověka v psychické pohodě. Jak poznat, že ho máte nedostatek a na