Únor: Péče o ledviny na prvním místě

Zdroj: Freepik.com

Zvýšenou pozornost jsme v lednu věnovali močovému měchýři a v únoru pokračujeme péčí o ledviny, které jsou v tomto měsíci nejvíce zatíženy.

Ledviny mají v našem těle velmi důležitou roli. Odstraňují totiž zbytky zplodin, které produkuje náš metabolismus a zároveň regulují množství tekutin a soli v těle.

Říká se, že poruchu funkce ledvin poznáme až tehdy, kdy už je pozdě ji léčit. Proto bychom měli o své ledviny pečovat v průběhu celého roku, ale v únoru obzvlášť.

Projevy špatného fungování ledvin

Pokud máme s ledvinami problém, projeví se to obvykle jako bolest v oblasti beder, bolestmi kloubů kolen nebo zvýšenou potřebou pít. Pokud je problém odhalen při vyšetření, jedná se většinou o krev v moči, zvýšený výskyt bílkovin či bílých krvinek v moči. Další známkou špatné funkce ledvin mohou být výrazné kruhy pod očima, otoky na různých částech těla nebo poruchy sluchu a uší obecně. Uši jsou totiž párovým orgánem ledvin – problém s ledvinami se často projeví také na uších.

Z hlediska duševního jsou ledviny ukazatelem vztahů a citů a podle čínské medicíny značí délku života. Nejedná se tedy o žádnou oblast, kterou by bylo dobré podceňovat – ať se jedná o psychiku či fyzické zdraví.

Ledviny jsou nejvíce aktivní mezi 17. a 19. hodinou. Nejslabší výkon podávají v době mezi 5. a 7. hodinou ráno. Co to pro nás znamená?

Jak se starat o své ledviny?

V době mezi 17. a 19. hodinou je velmi nevhodné pít alkohol, kávu nebo mléčné výrobky. Bohužel právě v tuto dobu se často setkáváme s přáteli a často saháme po alkoholu či kávě. Pokuste se tedy alespoň v únoru v tuto dobu nepít alkohol. S tím souvisí i česká kampaň „suchej únor“, která znamená to, že lidé v měsíci únoru nepijí žádný alkohol.

V únoru se naopak zaměřte na dodržování pitného režimu (bez alkoholu!), který v zimních měsících často nedodržujeme, protože je chladno a tělo nemá potřebu se o tekutiny hlásit. Zde ale opět platí moudro, že pocit žízně přichází až když je naše tělo dehydratované a to už je pozdě. Snažte se proto pít pravidelně vodu nebo bylinné čaje. Ledvinám velmi pomáhá zázvorový čaj.

Z potravin se doporučují takové, které svým tvarem připomínají ledviny, ideální jsou proto např. fazole. Dále je vhodná kořenová zelenina, brusinky, borůvky, lesní plody. Maso ledvinám příliš nesvědčí, proto vám prospěje, když během února snížíte množství konzumovaného masa, které nahradíte například rybou či drůbežím masem, které je snadněji stravitelné.

Své ledviny potěšíte také teplým oblékáním, saunou či humátovou koupelí Balneol.

Sdílet na Facebooku

Audiron

Další zajímavé články

Tělo a kondice

Jak se vyhnete ranní únavě?

Známe to všichni. Vykročíme z postele levou nohou a cítíme se pod psa, ranní únava nečekaně přichází. Většinou jde pouze o chvilkový moment,

Tělo a kondice

6 projevů, že se málo hýbete

Pohyb je pro tělo velmi důležitý, zvyšuje fyzickou kondici a udržuje člověka v psychické pohodě. Jak poznat, že ho máte nedostatek a na

Tělo a kondice

Co s namoženými svaly po tréninku?

Namožení svalů potká čas od času každého, kdo pravidelně provádí fyzickou aktivitu. Je to nepříjemný problém doprovázený intenzivní bolestí a neschopností vykonávat