V lednu se zaměřte na močový měchýř

Leden je pro mnohé z nás symbolem nového – nových začátků, nových zvyků, ale také zbavování se zlozvyků a čas předsevzetí.

Málokdo ale ví, že stejně jako každému dalšímu měsíci v roce, i lednu patří vláda nad jednou oblastí našeho těla, kterou je dobré právě v tomto měsíci posílit. Leden je podle čínské medicíny spjat s chladem a proto je třeba posilovat močový měchýř, který je na chlad velmi citlivý.

Močový měchýř hraje v naší vylučovací soustavě nezastupitelnou roli, jako každý další orgán. V močovém měchýři se shromažďuje moč, což je látka, kterou produkují ledviny a je to něco jako voda plná odpadu a toxinů, které naše tělo již nevyužije a zbytečně by jej zatěžovaly.

Podle barvy naší moči poznáme, jestli naše tělo dostatečně zásobujeme tekutinami, aby se mohlo odpadních látek plynule zbavovat. Tmavá moč znamená málo tekutin (což je špatné pro další čističku našeho těla – ledviny) a světlá, téměř průhledná moč je známkou správného příjmu tekutin.

 

Jak poznáme oslabený močový měchýř?

Známkou oslabeného močového měchýře jsou záněty močovodů a měchýře, mykózy, časté nutkání na záchod, pálení při močení, bolesti v podbřišku nebo také studené ruce a nohy, zánět středního ucha (protože smyslovým orgánem močového měchýře jsou uši), bolesti zad v bederní oblasti a oblasti krční páteře.

Pokud jste někdy slyšeli o duchovních příčinách nemocí, možná vás nepřekvapí, že o nemocech močového měchýře se traduje, že pocházejí ze lpění na starých zvycích a názorech, strachu z nového a také potlačovaném pláči. Proto není divu, že močový měchýř je orgánem měsíce ledna, kdy začínáme s čistým štítem a zahazujeme staré zlozvyky či názory.

 

Jak věnovat svému močovému měchýři zvýšenou péči?

Nejdůležitější je dostatek neslazených tekutin. Cukr totiž zabraňuje odplavování škodlivin z těla.

Močový měchýř souvisí s vyprázdněním – uvolněním. Proto byste se i vy měli uvolnit, více odpočívat a nechat své tělo načerpat sílu na pomalu se blížící jaro. Stejně tak byste měli uvolnit své emoce – nepotlačovat pocity, jít s nimi tzv. ven.

Pomoci si můžeme také stravou a doplňky stravy. V lednu je chlad a proto je třeba organismus více zahřívat – teplá strava je na denním pořádku a neměli byste se bát tuků (zařaďte do jídelníčku více zdravých tuků – jako oříšky, avokádo a rostlinné oleje).

Do stravy zařaďte více luštěnin, z obilovin pohanku, oves, amarant, kroupy či divokou rýži. Pokud máte chuť na ovoce, sáhněte po jablku a ze zeleniny volte tu kořenovou a dopřejte si ideálně každý den lžíci kvašené zeleniny (zelí, pickles). Vhodné jsou v tomto období také polévky bez mouky.

Vyhýbejte se citrusovým plodům, které organismus ochlazují a také se snažte maximálně omezit pití kávy a alkoholu.

 

Tipy pro posílení močového ústrojí

  • Pijte čaj z květů černého bezu, přesličky, jitrocele nebo břízy.
  • Užívejte kotvičník zemní, který příznivě působí na hormonální aktivitu, přispívá k normální funkci močového systému a činnosti pohlavních orgánů.
    Dejte si do koupele mořskou sůl a chvíli si ve vaně poseďte.
  • Místo sladkého mlsání u televize zobejte brusinky a bude vám hej.
Close