Sledování porna způsobuje erektilní dysfunkci

Zdroj: Freepik.com

V článku publikovaném na BBC Newsbeat terapeutka Angela Gregory tvrdí, že stále více mužů ve věku před 20. rokem trpí erektilní dysfunkcí. Vinu klade vzniklé závislosti na internetové pornografii. Přestože neexistují žádné oficiální údaje, problém zřejmě souvisí i s prudkým nárůstem dostupnosti internetu na chytrých telefonech, tabletech a laptopech.

Jak se projevuje erektilní dysfunkce

Zatímco dříve postihovala erektilní dysfunkce starší muže jako vedlejší efekt diabetu, srdečně-cévních onemocnění nebo roztroušené sklerózy, dnes se projevuje u mladíků bez známek jakýchkoliv chorob. A sexuologové zjišťují, že příčinou je zřejmě časté sledování internetové pornografie spojené s masturbací, které vede k neschopnosti dosáhnout nebo udržet kvalitní erekci v průběhu intimního styku s partnerkou.

Každodenní sledování porna na internetu stimuluje hyperprodukci neurotransmiteru dopaminu, který je zodpovědný za příjemné pocity a sexuální vzrušení. A právě v tom tkví jádro celé věci. Na vysoké dávky dopaminu přestává mozek postupně reagovat. Podobně jako narkomané potřebují stále více drogy k navození požadovaného stavu těla a mysli, tak i konzumenti porna musí mít ke svému vzrušení více podnětů, a to stále v extrémnější formě. Reálný sex pro ně přestává být dostatečnou excitující inspirací, která by u nich vyvolala ztopoření potřebné k provedení pohlavního styku.

Lék na erektilní dysfunkci

Lékem je (stejně jako u všech závislostí) úplné zřeknutí se tohoto chování. Ke zlepšení dochází zhruba po třech měsících. Ovšem průběh odvykání může být doprovázen abstinenčními příznaky, například podrážděností, stavy úzkosti, nižší schopností soustředit se, bolestmi hlavy nebo nespavostí. Zvládnout tyto nežádoucí a nepříjemné projevy mohou pomoci adaptogenní bylinky chránící před stresem, z nichž silně působí ašvaganda, maca nebo ženšen. Z tradičních domácích bylin pak pomáhají ty na uklidnění mysli a léčbu nespavosti – třezalka, kozlík, meduňka, levandule a řimbaba. Na poruchy koncentrace je ideální bylinkou rozmarýn.

Důležité je také nevystavovat se zbytečně příležitostem k opětovnému návratu ke starým zvykům. Volný čas tedy nesmí být tráven u monitoru počítače. Vyplnit ho pomůže sport, dlouhé procházky, práce na zahradě, návštěvy kulturních akcí, dobrá knížka, meditační cvičení nebo posezení s přáteli.

Sdílet na Facebooku

Audiron

Další zajímavé články

Tělo a kondice

Jak se vyhnete ranní únavě?

Známe to všichni. Vykročíme z postele levou nohou a cítíme se pod psa, ranní únava nečekaně přichází. Většinou jde pouze o chvilkový moment,

Tělo a kondice

6 projevů, že se málo hýbete

Pohyb je pro tělo velmi důležitý, zvyšuje fyzickou kondici a udržuje člověka v psychické pohodě. Jak poznat, že ho máte nedostatek a na

Tělo a kondice

Co s namoženými svaly po tréninku?

Namožení svalů potká čas od času každého, kdo pravidelně provádí fyzickou aktivitu. Je to nepříjemný problém doprovázený intenzivní bolestí a neschopností vykonávat