Okurková voda – nejlepší letní nápoj

Zdroj: Freepik.com

Potřeba hydratovat tělo v horkých dnech vyvolává otázku, jaký nápoj je pro tento účel optimální. Sladké limonády nejsou určitě to pravé. Mnohem lepší je, alespoň pro většinu mužů, orosená sklenice piva. Ale to nemůžeme vzhledem k obsahu alkoholu pít od rána do večera. Rozumnější alternativou jsou bylinkové nebo ovocné čaje, ředěné džusy, minerálky a především čistá voda nebo okurková voda. Dáte si?

Stačí do džbánu pramenité vody přidat led, na plátky nakrájenou salátovou okurku, citron rozříznutý na měsíčky, pár lístků máty a takto připravený nealkoholický drink nechat dvě hodiny odpočívat v lednici. Voda si ze svých přísad vezme chuťové složky, ale také vitamíny a minerály. Jde o jeden z nejzdravějších nápojů, který vašemu tělu jen prospěje.

1. Čerstvé okurky osvěží dech

Přehřívání žaludku je jednou z hlavních příčin špatného dechu. Okurková voda sníží teplo v útrobách. Okurky a citron také zabíjí nežádoucí bakterie uvnitř ústní dutiny a osvěží sliznici v ústech.

2. Okurková voda pomáhá při udržování zdravé hmotnosti

Nízkokalorické potraviny s vysokým obsahem vlákniny jsou ideální pro utišení hladu bez ohrožení zdravé tělesné hmotnosti. Jeden šálek okurky obsahuje méně než 20 kalorií, což z této zeleniny dělá jedno z nejdietnějších občerstvení.

3. Okurky dodávají tělu vitamíny a minerály

Ač jde o naprosto běžnou zeleninu, obsahuje překvapivé množství nutričních složek. Jedna okurka obsahuje vitamín A, vitamín B6 a vitamín C, stejně jako hořčík a vápník.

4. Hydratace především

Nejdůležitější věc, kterou je potřeba mít na paměti, když jste v letních měsících venku, je samozřejmě hydratace. Pití čisté vody je vynikající. Ale teprve až do ní přidáte okurku, tak poznáte, jak může mít fantasticky osvěžující chuť.

5. Okurková voda podporuje zdraví srdce

Okurky, podobně jako další druhy zeleniny, prospívají kardiovaskulárnímu systému. Jsou samozřejmě bez cholesterolu a obsažený draslík je důležitý pro snižování vysokého krevního tlaku.

6. Nápoj má antioxidační a detoxikační vlastnosti

Okurky i citron v sobě mají vitamíny, které působí antioxidačně. Pomáhají zneškodnit škodlivé volné radikály, čímž chrání organismus před riziky mnoha chorob a předčasným stárnutím. Okurky také alkalizují vnitřní prostředí těla, dostatek tekutin zlepšuje vylučování toxinů. Máme pro vás 15 důvodů proč pít vodu s citronem každé ráno.

Zdroj: Freepik.com

7. Okurky chrání váš mozek

Okurky ve své slupce obsahují protizánětlivý flavonol nazývaný fisetin. Jde o sloučeninu, která chrání mozkové buňky před zánětlivými procesy, zlepšuje kognitivní funkce a paměť.

8. Organicky pěstované okurky mohou snížit riziko rakoviny

V provedených studiích prokázal fisetin rovněž protinádorovou aktivitu jako činidlo brzdící proliferaci rakovinných buněk. Je však potřeba sáhnout po okurkách, které nejsou zamořeny pesticidy a jinými chemikáliemi.

9. Okurky a voda jsou dobré pro pokožku

Křemík v okurkách je mocnou zbraní proti akné a dalším kožním problémům. Konzumace okurky zlepšuje zdraví a pružnost pleti, vlasů a nehtů.

10. Pití vody je bránou ke zdravému životnímu stylu

Jde o jednoduchý návyk, který se může stát prvním krokem k úpravě naší diety, jestliže se chceme vydat na zdravější životní pouť. Později můžeme přidávat další, třeba odšťavňování čerstvého ovoce a zeleniny. Zdravé myšlení přispívá ke zdravé výživě.

Okurkovou vodu můžete obohatit neskutečným množstvím přísad, které máte zrovna po ruce. Výborné je jakékoliv letní ovoce – jahody, maliny, ostružiny, broskve, letní jablka nebo meloun, i když ten je vlastně zeleninou. Citron můžete bez obav nahradit limetou, přidat můžete i pomeranč. Perfektním trikem, jak udělat z okurkové vody supernápoj, je přidání superpotravin. Doporučujeme zkusit příjemně nasládlou macu proti stresu, tropické açai pro rychlejší hubnutí nebo brazilskou guaranu, která nahradí šálek s kávou.

Sdílet na Facebooku

Audiron

Další zajímavé články

Tělo a kondice

Jak se vyhnete ranní únavě?

Známe to všichni. Vykročíme z postele levou nohou a cítíme se pod psa, ranní únava nečekaně přichází. Většinou jde pouze o chvilkový moment,

Tělo a kondice

6 projevů, že se málo hýbete

Pohyb je pro tělo velmi důležitý, zvyšuje fyzickou kondici a udržuje člověka v psychické pohodě. Jak poznat, že ho máte nedostatek a na

Tělo a kondice

Co s namoženými svaly po tréninku?

Namožení svalů potká čas od času každého, kdo pravidelně provádí fyzickou aktivitu. Je to nepříjemný problém doprovázený intenzivní bolestí a neschopností vykonávat