Kde vzít vitamin D v zimě?

Nejlepším způsobem, kterým doplníte množství vitamínu D, je strava. Je mnoho potravin, které obsahují dostačující množství tohoto vitamínu. Pokud si ale chcete být ještě o jistější, můžete zkusit doplnit jídelníček kapslemi hlívy ústřičné, které vitamín D obsahují.

Které potraviny zařadit do jídelníčku?

Je jich hned několik, výběr je rozmanitý, proto nemusíte mít obavy, že si nevyberete. Mnoho z nich jsou v jídelníčku celkem běžné. 

 

Olej z tresčích jater

Tresčí olej byl kdysi velice populárním doplňkem stravy. Jeho užívání vám pomůže doplnit nedostatek vitamínu D. Kromě tohoto vitamínu je bohatý i na vitamín A a polynenasycené mastné kyseliny. Udržuje zdravou pokožku a sliznici, přispívá k ukládání vápníku a fosforu v kostní tkáni. Dospělý člověk by měl užívat jednu lžíci denně, dítě půl lžíce. Pokud vás trápí chuť oleje, která není příliš vábivá, lze si koupit olej v kapslích.

 

Tučné mořské ryby

Kromě oleje z tresčích jater můžete nalézt vitamín D i v tučných mořských rybách všeobecně. Je řada ryb, mezi kterými si můžete vybrat například:

  • losos
  • tuňák
  • sardinky
  • halibut
  • makrela 
  • mečoun
  • sleď obecný

Jedna pořádná porce lososa dokáže naplnit denní příjem vitamínu D.

 

Vaječný žloutek

Pokud si připravujete rádi omeletu, přidejte v zimních obdobích o žloutek navíc. Je plný vitamínů D, A a K, které jsou rozpustné v tucích. Dále i minerály jako fosfor, železo a zinek. Pokud chcete, aby byl příjem z co nejkvalitnějších žloutků, zaměřte se na původ vajec. Kvalitou oplývají zejména vejce, která nepochází z klecového chovu, to znamená, když je jim umožněno více pohybu. 

 

Rozšířit znalosti o vitamínu D a zároveň jeho potřebě můžete zde.

Štítky , , , , .Záložka pro permanentní odkaz.

Autor: Redakce

Označení Redakce v prvním případě znamená, že autor článku si přeje zachovat své soukromí. Druhou možností je, že se jedná o text, na němž se podílelo více autorů.

Komentáře jsou uzavřeny.