Každodenní návyky pro posílení imunity

snídaně

Celá tahle podivná doba si vyžaduje posilování imunity, co to jen jde. A teď v zimě? Ještě mnohonásobně více! Pokud jste si dali jako novoroční předsevzetí žít zdravěji a stále to dodržujete, pak jste na správné cestě! Dnes si představíme několik návyků, které můžete zařadit do své denní rutiny a díky kterým bude vaše imunita jen sílit.

Pojďme si je tedy rovnou představit.

Ráno

Máte nějakou navyklou rutinu pro příjemný start dne? Pokud ne, je to škoda. Ranní rutina napomáhá psychické i fyzické pohodě. Pár tipů, co zařadit do své ranní rutiny jsme shrnuli již v jednom z našich dřívějších článků. Pokud se ale jedná o kroky pro posílení imunity, mohou se trochu lišit. Čím tedy začít hned po probuzení?

  1. Vyvětrejte! Pobyt v přetopených místnostech způsobuje problémy s dýchací soustavou a rovněž snižuje celkovou odolnost organismu.
  2. Protáhněte se, dopřejte si pohyb. Pokud patříte k těm, kteří cvičí jedině ráno, protože během dne už nemají čas, opravdu si přivstaňte, stojí to za to. Pohyb vás nejen dostane do formy, ale také se při něm vyplavují toxiny z těla ven a uvolňuje se hormon štěstí, který přispívá k psychické pohodě. Ideální volbou je třeba běh, protože jste zároveň na čerstvém vzduchu. Pokud byste ráno chtěli raději něco klidnějšího, pak si klidně dopřejte jógové protažení nebo pilates.
  3. Otužování. Ano, nezní to nijak zvlášť příjemně, ale přečtěte si těchto pár slov, než to skutečně odsoudíte. Začneme tedy benefity, které vám může přinést. Posiluje imunitní systém, stimuluje metabolismus, pomáhá při vysokém krevním tlaku i alergiích a mnohem víc. Začít můžete kontrolou teploty ve vašem domě nebo bytě, ideální zdravá teplota se pohybuje kolem 22 °C, v ložnici dokonce o něco méně. A teď už k tomu, co jste možná nechtěli slyšet. Studená sprcha. Dopřáli jste si ranní dávku pohybu, zapotili jste se a chystáte se do sprchy. Co kdybyste to teď udělali trochu jinak? Osprchujte se jako vždy teplou vodou a na konci pomalu snižujte teplotu, vždy zhruba po 20 sekundách, až nakonec bude téct jen studená voda. Chvíli ve sprše zůstaňte a prodýchejte to. Ze začátku stačí minuta či dvě. Po ní se budete cítit svěže a jako bonus? Vaše vlasy budou lesklejší.
  4. Vydatná snídaně za odměnu. Nemyslíme teď palačinky s nutelou, i když i palačinky mají své zdravější alternativy. Máme na mysli pořádnou zdravou snídani bohatou na živiny. Teď v zimě jsou ideální kaše všeho druhu. Pohanková, rýžová, ovesná, jakákoli, která vám chutná. Oslaďte si ji medem či sirupem a přidejte ovoce. Nezapomeňte, že i jídlo značně ovlivňuje váš imunitní systém. Je to tak. Z pestré stravy jste schopni přijímat velké množství vitamínů a minerálů, které pozitivně ovlivňují vaši imunitu. Dokonce i vegani mohou ve stravě najít mnoho vitamínů, jaké to jsou a v jakých potravinách je najít se dočtete tady.
  5. Přidejte doplňky stravy. Ačkoli se můžete snažit sebevíc, někdy se prostě nepodaří obsáhnout všechny živiny a potřebné látky ve stravě, od toho jsou zde doplňky stravy. U jejich výběru ale platí pravidlo čím čistší, tím lepší. To znamená s co nejvíce přírodním složení bez zbytečných barviv a dalších přísad. Úplně ideální jsou tedy čisté bylinky, například ve formě kapslí pro snadnější užívání. Na podporu imunity je dobrou volbou vilcacora, která posiluje obranyschopnost organismu údajně až o 60 %. Skvělá je také hlíva ústřičná nebo acai.

Během dne

  1. Dodržujte pitný režim. Dalo by se říct, že to je rada č. 1 v rámci dodržování zdravého životního stylu obecně. Dostatek vody totiž přispívá nejen k posílení imunity, ale také ke zdravější pleti, vlasům i k vysněné postavě. Nemusí to být jen voda, zkuste si doma předem připravit čerstvé ovocné šťávy nebo bylinné čaje.
  2. Zdravé svačinky. Hladovění během dne nepřispívá ke správnému fungování vašeho organismu, tedy ani ke správnému fungování imunitního systému. Připravte si vše doma a vezměte si to s sebou. Oběd do krabičky, s tím už se snad počítá. Ale nezapomeňte ani na svačinky. Jablko je chutné a praktické ovoce, které si jednoduše můžete vzít s sebou nebo si do krabičky připravte ovocný salát, vezměte si jogurt nebo nějakou zdravou tyčinku, kterou budete mít vždy po ruce.
  3. Snažte se co nejvíce chodit. Pokud máte kancelář v druhém patře, běžte raději po schodech. Pokud je to možné, volte raději chůzi než veřejné dopravní prostředky, případně vystupte o zastávku dříve. Alespoň krátký pohyb na čerstvém vzduchu dělá vašemu tělu dobře. Ano, pokud jste v centru města, kde jezdí mnoho aut, není to ideální, pak je lepší se projít třeba až po práci do přírody nebo alespoň do méně rušných ulic. Pokud však máte tu možnost a žijete v menším městě, zkuste zařadit pohyb v těchto nenápadných krocích, a to v jakémkoli počasí.
  4. Vyhýbejte se alkoholu a kouření. Tyto dvě činnosti škodí úplně celému organismu, jinak tomu není ani u imunity. Pokud jste pravidelný kuřák nebo denně pijete alkohol, není jednoduché ze dne na den přestat, postupnými krůčky se však dokážete dopracovat ke stále lepším a lepším výsledkům a nižšímu množství konzumace těchto látek.

Večer

  1. Dopřejte si zdravou večeři. Ano, jídlo je prostě základ, to platí pro snídani, oběd i večeři. Všechna jídla by měla být pestrá a bohatá na živiny a vitamíny, proto nepodceňujte žádné hlavní jídlo dne, ani svačiny. Na večeři si můžete dát třeba pečenou zeleninu nebo nějakou polévku.
  2. Snažte se odbourat stres. Stres je faktor, který ničí celý náš organismus, celou naši psychiku, ale i fyzické zdraví. Nejhorší je dlouhodobý neřešený stres. Proto bychom se mu měli snažit vyhýbat. Někdy to však nejde. Problémy v práci, doma, hádky, strachy a podobně. Pak ale musíme situaci řešit a bojovat proti němu. Alespoň večer zkuste úplně vypnout, uklidnit se, prodýchat to. Můžete si přečíst kousek oddychové knížky, nalít si horký čaj, zkusit meditaci, projít se, poslouchat hudbu. Zkrátka cokoli, co vás uklidňuje a přivádí vám jen samé pozitivní myšlenky. Tipy, co dělat pro psychickou pohodu najdete v jednom z našich předchozích článků.
  3. Spěte! Vyspěte se do růžova! Neustále opakovaná doporučení o pravidelném kvalitním spánku. Ideálně 7 až 9 hodin, jak je mnohdy doporučováno. Chodit spát ve stejný čas, vstávat ve stejný čas. Zkrátka mít režim. Před spaním se odpojit. Vypnout veškerá elektronická zařízení, odbourat modré záření, zklidnit se. Spánek je základ. Bez spánku není energie, imunita, zkrátka nic. Spánek je pro náš organismus zázračnou regenerační kúrou, tak si jí dopřávejte v dostatečném množství.

Zařaďte zdravé návyky do svého života hned, zdraví máme jen jedno. A my vám přejeme, aby se všechna vaše úsilí dařila. Dávejte na sebe pozor a starejte se o sebe. Krásný den!

Štítky , , , , , , .Záložka pro permanentní odkaz.

Autor: Redakce

Označení Redakce v prvním případě znamená, že autor článku si přeje zachovat své soukromí. Druhou možností je, že se jedná o text, na němž se podílelo více autorů.

Komentáře jsou uzavřeny.