Je tady suchý únor – jak prospívá našemu tělu absence alkoholu?

Zdroj: Freepik.com

Sklenička sem, sklenička tam. Nemusíte vypít každý den sud piva nebo demižón vína, aby se to podepsalo na vašem zdraví. Pití alkoholu škodí našemu fyzickému i psychickému zdraví. Je tedy dobré dát si občas pauzu. Zkuste se připojit ke každoroční výzvě a vzdejte se v únoru alkoholu. Ano, únor je sezóna plesů a vy si samozřejmě můžete vybrat jakýkoliv jiný měsíc v roce, důležité ale je, abyste si nějaký stanovili a opravdu to dodrželi.

Stačí jen měsíc? Ano i ne. Je jasné, že změny po jednom měsíci abstinence nejsou nijak radikální, ačkoliv částečná regenerace jater je možná i za tak krátkou dobu. Co dalšího nám může přinést měsíc bez alkoholu?

Dodržuji měsíc bez alkoholu, protože…

…budu mít čistou hlavu.

Mezi výhody, které může abstinence přinést naší mysli, patří lepší paměť, větší jistota, více rozvahy, lepší sebeovládání, více životního klidu. Pokud máte pocit, že se bez alkoholu nedokážete bavit, je to jen domněnka. Ve skutečnosti to umíte, jen na to prostě nejste zvyklí. Ze začátku to možná bude divné a třeba i trochu trapné, ale nakonec si určitě zvyknete a budete se skvěle bavit i bez něj. A jako bonus? Budete si vše pamatovat.

…budu krásnější.

Víte, proč je tak důležité střídat alkohol s vodou? Protože alkohol tělo dehydratuje. Tento fakt způsobuje vysychání kůže, která se stává náchylnější k okolním vlivům, snadno praská a červená. Chcete být krásnější? Pijte více vody a ne alkoholu.

…lépe se vyspím.

Pokud si dáváte sklenku vína na lepší spaní, usnete sice rychleji, to je pravda, ale váš spánek bude neplnohodnotný. Ráno se neprobudíte plní energie. Proč? Protože se tělo nestihne regenerovat, neboť musí odbourávat alkohol, tzn. pracovat i v noci.

…shodím pár kil.

Alkoholické nápoje v sobě mají vysoký obsah prázdných kalorií, které tělu nic nepřináší. Pokud si navíc libujete v míchaných nápojích, konzumujete kromě kalorií z alkoholu také ty z různých sladkých sirupů a džusů. Alkohol navíc ovlivňuje hladinu hormonů, které regulují pocit hladu, proto si tak rádi vychutnáme k alkoholickým nápojům i sýry, uzeniny, chipsy, tyčinky a další pochutiny. Pokud se vzdáte alkoholu, začne tělo lépe trávit, protože už se nebude muset zaměřovat pouze na odbourávání alkoholu a vy tak snadněji zhubnete.

Zdroj: Freepik.com

Alkohol – zabiják v andělském převleku

Někomu se jeví alkohol jako vhodný společník při těžkých chvílích. Alkohol však pouze otupí naše smysly, z dlouhodobého hlediska je pro psychiku velmi škodlivý. Stejně tak existují povídačky o ,,zdravotním panáku“ apod. Nic takového nebylo dokázáno a jakékoliv blahodárné účinky červeného vína nebo piva znevažuje toxicita alkoholu pro organismus. Je potřeba si uvědomit, že červené krvinky nejsou tím nejdůležitějším v našem těle a že játrům a mozku jakýkoliv alkohol nikdy neprospívá.

O výhodách abstinence už jsme si řekli. Jaké jsou ale nevýhody nadměrné konzumace alkoholu? 

  • oslabený imunitní systém
  • onemocnění jater
  • riziko impotence
  • střídání nálad a úzkosti
  • výčitky svědomí
  • zbytečné finanční výdaje

Nechceme vás moc děsit, takže toto je jen krátký výčet z dlouhého seznamu.

Ale jak se říká – všeho s mírou, to platí ve všech oblastech života. Důležité je stanovit si hranice, přes které už nechcete jít a kontrolovat se.

A pokud jste opravdu odhodlaní a chcete udělat maximum pro regeneraci svých jater a zlepšit své trávení, zkuste ostropestřec, který je známý právě pro své blahodárné účinky na regeneraci jater.

PS: Jestli si chcete ze zajímavosti udělat test (ne)závislosti na alkoholu, jeden takový najdete na stránce suchejunor.cz, kde najdete také spoustu dalších zajímavých informací o měsíci bez alkoholu. Připojte se k jejich akci, ať v tom měsíčním abstinování nejste sami.

Sdílet na Facebooku

Audiron

Další zajímavé články

Tělo a kondice

Jak se vyhnete ranní únavě?

Známe to všichni. Vykročíme z postele levou nohou a cítíme se pod psa, ranní únava nečekaně přichází. Většinou jde pouze o chvilkový moment,

Tělo a kondice

6 projevů, že se málo hýbete

Pohyb je pro tělo velmi důležitý, zvyšuje fyzickou kondici a udržuje člověka v psychické pohodě. Jak poznat, že ho máte nedostatek a na

Tělo a kondice

Co s namoženými svaly po tréninku?

Namožení svalů potká čas od času každého, kdo pravidelně provádí fyzickou aktivitu. Je to nepříjemný problém doprovázený intenzivní bolestí a neschopností vykonávat