Jde vyčistit cévy bylinkami?

Zdroj: Freepik.com

Pupečník asijský

Tato bylina, kterou si můžete vypěstovat i doma v truhlíku, působí blahodárně na zánět žil a žilní nedostatečnost. Vnitřně se užívají listy pupečníku, jejich chuť připomíná petrželku. Pokud vám jejich chuť vadí, je možné si připravit mast. Není to nic složitého, dokážete ji vyrobit z pár surovin.

Na mast budete potřebovat nesolené sádlo nebo vazelínu, roztrhané listy pupečníku a vodu. V poměru 1:1 dejte do kastrolu sádlo (vazelínu) a pupečník.

Podlijte trochou vody, aby se směs nepřipalovala a na mírném ohni vařte přibližně půl hodiny.

Nechte den ztuhnout, potom mast mírně ohřejte a byliny sceďte. Takto připravenou mast můžete aplikovat na problematická místa.

Tip: Extrakt z pupečníku asijského obsahuje Celitin – přírodní doplněk stravy od Energy, podporuje periferní prokrvení, mozkovou činnost a soustředěnost.

Pravý korejský ženšen

Aby nedošlo k vazospazmu, podporuje ženšen produkci oxidu dusného. Podporuje také aktivitu enzymů. Rozšíření cév umožňuje lepší průtok krve, což zlepší hned několik funkcí lidského těla jako je například erekce. Jeho užívání je možné i pohodlnou cestou – tobolkami jako doplněk stravy.

Česnek

Starý dobrý česnek obsahuje komplex látek, které zabraňují vytváření krevních sraženin. Dokáže zredukovat v arteriích, dokonce snižuje krevní tlak a hladinu krevních lipidů. Oplývá i antioxidačními schopnostmi. Jeho užívání je často doporučováno. Ideální je česnek rozmačkat a pár minut počkat než se vytvoří účinné látky. Vyvarujte se změklému nebo naklíčenému česneku. Pokud nejste velcí milovníci česneku samotného, můžete ho přidat do másla nebo pomazánky a ukusovat s kouskem pečiva. Takto ho můžete konzumovat i několikrát denně.

Zdroj: Freepik.com

Sezamové semínko

Sezamové semínko je jednou ze superpotravin a je často podceňováno. Jeho účinky mají kardioprotektivní vlastnosti, což pomáhá zastavit proces aterosklerózy. Toto malé dvoumilimetrové semínko je bohaté na minerály jako například vápník hořčík a železo. Konzumace sezamového semínka se doporučuje v neloupané formě, bez své povrchové slupky se počet vitamínů a minerálů snižuje. 

Další známé bylinky:

  • pelargonie růžová
  • acai berry
  • jeřáb oskeruše
  • kotvičník zemní
  • jinan dvoulaločný

Hledáte inspiraci do kuchyně? Přečtěte si také, jaké další potraviny jsou vhodné pro uvolnění cév, a vyzkoušejte naše recepty.

Sdílet na Facebooku

Audiron

Další zajímavé články

Tělo a kondice

Jak se vyhnete ranní únavě?

Známe to všichni. Vykročíme z postele levou nohou a cítíme se pod psa, ranní únava nečekaně přichází. Většinou jde pouze o chvilkový moment,

Tělo a kondice

6 projevů, že se málo hýbete

Pohyb je pro tělo velmi důležitý, zvyšuje fyzickou kondici a udržuje člověka v psychické pohodě. Jak poznat, že ho máte nedostatek a na

Tělo a kondice

Co s namoženými svaly po tréninku?

Namožení svalů potká čas od času každého, kdo pravidelně provádí fyzickou aktivitu. Je to nepříjemný problém doprovázený intenzivní bolestí a neschopností vykonávat