Search
Close this search box.

Houby nejsou na houby

Zdroj: Freepik.com

Letošní léto zatím houbám příliš nesvědčí. Dá se říci, že je takové sucho, že nerostou ani suchohřiby. Houby však čekají na svou šanci, a jakmile pořádně zaprší, začnou hned vystrkovat klobouky. Pak stojí za to vyrazit do lesa a nasbírat si čerstvé houby pro obohacení jídelníčku.

Víte však, že houby jsou kromě kulinářského potěšení také zdrojem velkého množství látek užitečných pro zdraví? Dlouho byly považovány za jakousi neutrální až nutričně prázdnou potravinu, prostě pouze voda, nic víc. Pravda je ale úplně jiná, houby obsahují celou řadu vitamínů a minerálů.

Při pravidelné konzumaci vám houby poskytnou několik důležitých zdravotních benefitů

1. Udržují štíhlou linii

Houby mají minimum kalorií, žádný tuk a vysoké procento vlákniny. Ideálně vás zasytí a nepřiberete ani deko. A když žádnou houbu v lese nenajdete, je pro hubnutí skvělá i samotná chůze při jejich hledání.

2. Posilují kosti

Podobně jako lidský organismus, tak i houby dokáží produkovat na sluníčku vitamin D. Ten je důležitý pro vstřebávání vápníku a fosfátu, tedy dvou základních stavebních prvků kostí.

3. Snižují hladinu cholesterolu

Vitamin D má vliv nejen na kosti, ale významnou měrou ovlivňuje i hladinu cholesterolu v krvi.

4. Zlepšují imunitu

Houby zvyšují produkci antivirových proteinů a urychlují zrání buněk imunitního systému, což vede k lepší obranyschopnosti těla.

5. Působí antioxidačně

Selen nebo ergothionein v houbách jsou významnými antioxidanty chránícími buňky těla před poškozováním volnými radikály.

6. Snižují krevní tlak

Nízký obsah sodíku a značný podíl draslíku jsou výbornou kombinací pro snížení krevního tlaku. Navíc nezatěžují ledviny.

7. Podporují metabolismus

Přítomné vitamíny skupiny B jsou důležité pro látkovou přeměnu karbohydrátů, tuků a bílkovin.

Pokud při hledání hub nebudete mít štěstí nebo je nesbíráte, protože se v nich nevyznáte, nezoufejte. Dnes se dají v obchodě koupit běžně nejen žampiony, zkusit můžete třeba portobelo, vynikající jsou shii-take nebo hlíva ústřičná, která se dá koupit i jako potravinový doplněk v kapslích.

Sdílet na Facebooku

Audiron

Další zajímavé články

Tělo a kondice

Co s namoženými svaly po tréninku?

Namožení svalů potká čas od času každého, kdo pravidelně provádí fyzickou aktivitu. Je to nepříjemný problém doprovázený intenzivní bolestí a neschopností vykonávat