Cviky a strava pro podporu srdce v květnu

Zdroj: Freepik.com

Milovníci přírody, květin nebo třeba lásky jsou konečně u vytržení. Nastal totiž měsíc květen. V tomto měsíci dochází k rozkvětu přírody a přílivu energie do životů všech bytostí. Také pozorujeme, že venku je dlouho světlo, teploty letí vzhůru a v lidech se probouzí po dlouhé zimě radost ze života. Paradoxně je však nejslabším orgánem srdce. Poradíme vám, jak se oslabení projevu a jak na něj vyzrát.

Oslabení srdce a jeho projevy

V úvodním odstavci jsem zmínil, že navzdory všudypřítomné energii a lásce je nejoslabenějším orgánem v našem těle právě srdce. Srdce je orgánem, který zásobuje tělo krví, k tomu mu pomáhají tepny a žíly. Jakákoliv vada na srdci způsobuje nedostatečný oběh a mnohdy se vytvoří blokády, které zadržují energii, tedy palivo pro lidské tělo!

Oslabení srdce může znamenat kromě nedostatku také přebytek. Na organismu se tyto stavy projevují jako dušnost, otoky, problémy s krevním tlakem, nespavost, bolesti hlavy, únava, zvýšené pocení či vnitřní neklid. Kromě fyzických znaků se oslabené srdce projevuje v žárlivosti, sexuchtivosti nebo nezájmu či workoholismu, impulsivnosti nebo hyperaktivitě.

Rizikovými faktory, které zhoršují kondici našeho srdce jsou pochopitelně:

  • obezita
  • stres
  • tučná strava

Nastolení energetické rovnováhy organismu

Palivem pro srdce je pravděpodobně láska, tedy cit, který chováme k sobě nebo ostatním. City a emoce jsou každodenním průvodcem, který nám ukazuje cestu, na kterou se máme vydat. Srdeční sval je nejaktivnější během poledne (11-13 hod). V případě, že ho máme oslabené, měli bychom se právě v tuto denní dobu vyhnout podnětům, které nás výrazně nabudí. Naopak srdci prospěje lehký oběd, procházka a cvičení.

Cviky pro zdravé srdce

Srdeční onemocnění jsou velmi často předmětem léčby tradiční čínskou medicínou. Ta hovoří, že krev není pouhou tekutinou, ale dokonce jednou z forem životní energie čchi. V řeči barev vládne růžová, která postupně tmavne až do ruda, vlivem srdečního elementu ohně.

Často se říkávalo: „Ve zdravém těle zdravý duch!“ Ano, to platí odedávna a platit pravděpodobně i vždy bude. Pravidelné cvičení totiž výrazně ovlivňuje kondici našeho těla. Blahodárně působí na cévy a samotné srdce, které sílí. Jednoduché cviky bychom měli doplňovat o hluboké dýchání. Takovými základními aktivitami je:

  • chůze po schodech
  • plavání
  • jízda na kole
  • aerobik
  • speciální cviky
Zdroj: Freepik.com

Jídelníček pro zdravé srdce

Obecně lze říci, že potraviny hořké chuti posilují srdce. V květnu by tedy v našem jídelníčku neměly chybět tyto druhy zeleniny – čekanka, polníček, červená paprika, rukola nebo rajčata.
Z ovoce – grep, ostružiny nebo angrešt. Z luštěnin se doporučují fazole, sójové klíčky nebo hrášek.

„Masožravým“ jedincům se doporučuje úprava formou grilování v bylinkové krustě (šalvěj, oregáno, kurkuma). Je lepší méně solit, protože poté dochází ke zbytečnému zadržování vody v lidském organismu. Velkým obloukem byste se měli vyhnout pokrmům:

  • smaženým
  • tučným
  • uzeným

Jak posílit srdce bylinkami?

Mezi kardiovaskulární podpůrné látky patří také syrový česnek, zázvor a čaje (meduňka, srdečník, pelyněk). Pokud preferujete bylinky v jiných formách, poohlédněte se například po kombinaci vysoce funkčních bylinek, jakými jsou guarana + ženšen, v konkrétním poměru 150 mg alespoň 2x denně. Nevyhovuje-li vám tato kombinace, s klidem vyzkoušejte:

Sdílet na Facebooku

Audiron

Další zajímavé články

Tělo a kondice

Jak se vyhnete ranní únavě?

Známe to všichni. Vykročíme z postele levou nohou a cítíme se pod psa, ranní únava nečekaně přichází. Většinou jde pouze o chvilkový moment,

Tělo a kondice

6 projevů, že se málo hýbete

Pohyb je pro tělo velmi důležitý, zvyšuje fyzickou kondici a udržuje člověka v psychické pohodě. Jak poznat, že ho máte nedostatek a na

Tělo a kondice

Co s namoženými svaly po tréninku?

Namožení svalů potká čas od času každého, kdo pravidelně provádí fyzickou aktivitu. Je to nepříjemný problém doprovázený intenzivní bolestí a neschopností vykonávat