Chlorofyl-zelená pro zdraví

salat-zdroj-chlorofylu

Chlorofyl je označován jako jeden z klíčových elementů pro život na Zemi. Je to pigment obsažený v zelených částech rostlin, řas a sinic. V průběhu fotosyntézy pohlcuje energii světelného záření a uvolňuje ji k syntéze sacharidů z oxidu uhličitého a vody. Celkový průběh reakce shrnuje zápis:

6 CO2 + 12 H2O → C6H12O6 + 6 O2 + 6 H2O

Zdravotní benefity chlorofylu

Jaký však má konzumovaný chlorofyl význam pro člověka a další živočichy, kteří vdechují v atmosféře přítomný oxid uhličitý, pijí vodu, ale žádný cukr si nedokáží z molekul těchto látek vytvořit. V následujícím přehledu najdete výčet 10 benefitů prokazujících jeho všestranost a sílu.

  1. potlačuje pocity hladu a tak usnadňuje hubnutí
  2. pomáhá odstraňovat těžké kovy z těla
  3. ovlivňuje tvorbu červených krvinek a hladinu železa v krvi, čistí krevní řečiště, zlepšuje krevní obraz
  4. působí proti choroboplodným bakteriím a brání infekcím
  5. alkalizuje, omezuje překyselení organismu
  6. čistí trávicí trakt, pomáhá regulovat stolici, působí proti zácpě a plynatosti, snižuje riziko rakoviny tlustého střeva
  7. detoxikuje a regeneruje jaterní tkáň
  8. urychluje hojení ran, zmírňuje zarudnutí a otoky
  9. odstraňuje tělesné pachy – z úst, potu nebo otevřených ran
  10. vyrovnává hladinu krevního tlaku

Jídelníček plný zeleného chlorofylu

Pro pevné zdraví není nic jednoduššího než obohatit svůj jídelníček o špetku zeleného chlorofylu – zeleninu, ovoce, bylinky či řasy. Ze zeleniny na naší zahrádce můžeme sáhnout určitě po špenátu, salátu, kapustě, okurkách, petrželi, brokolici, hrášku a dalších. Kousek zdraví můžeme získat v přírodě u volně rostoucích zelenolistých bylin. Kopřivy, mateřídoušku a listy pampelišky určitě nepovažujte za bezvýznamný plevel, mohou být pozitivním zpestřením naší stravy.

Další zelené potraviny jako jsou sladkovodní řasy chlorella, spirulina a mladý ječmen nejsou pouze módním výstřelkem dnešní doby. Tyto superpotraviny jsou vhodnými doplňky, které čistí naše těla od chemických látek.

Uvědomme si, že nejvhodnější pro vitální organismus je příjem chlorofylu v přirozené formě ze zmíněných organických zdrojů. Právě tam je doprovázen řadou dalších kamarádů našeho zdraví, jako jsou vitaminy, vápník, hořčík, železo, zinek, draslík, bílkoviny nebo vláknina.

Sdílet na Facebooku

Audiron

Další zajímavé články

Tělo a kondice

Jak se vyhnete ranní únavě?

Známe to všichni. Vykročíme z postele levou nohou a cítíme se pod psa, ranní únava nečekaně přichází. Většinou jde pouze o chvilkový moment,

Tělo a kondice

6 projevů, že se málo hýbete

Pohyb je pro tělo velmi důležitý, zvyšuje fyzickou kondici a udržuje člověka v psychické pohodě. Jak poznat, že ho máte nedostatek a na

Tělo a kondice

Co s namoženými svaly po tréninku?

Namožení svalů potká čas od času každého, kdo pravidelně provádí fyzickou aktivitu. Je to nepříjemný problém doprovázený intenzivní bolestí a neschopností vykonávat