6 projevů, že se málo hýbete

Zdroj: Freepik.com

Pohyb je pro tělo velmi důležitý, zvyšuje fyzickou kondici a udržuje člověka v psychické pohodě. Jak poznat, že ho máte nedostatek a na které projevy si dávat pozor? Ne nadarmo se říká „pohybem ke zdraví“, jak na to? To si povíme v následujícím článku.

Proč se hýbat?

Tělesná aktivita blahodárně přispívá ke zlepšení imunity a kardiovaskulárního systému, okysličování a regeneraci mozku, zvyšuje pevnost a pružnost svalových vláken a má pozitivní vliv na kapacitu plic. Nehledě na to, že nás udržuje v dobrém psychickém stavu, nepropadáme depresím, stresu a špatné náladě.

Bolest zad

Díky pohybu zapojujete všechny svaly v těle. Pokud ho však nemáte dostatek, svaly ochabnou a ztratí svou funkci. Často se zkrátí nebo ztuhnou, což má za následek bolest kloubů a zad. Ochablé zádové svaly totiž neudrží tělo tak, jak by měly, a proto dochází k nerovnoměrnému držení páteře. Tímto problémem trpí zejména lidé v sedavém zaměstnání. Pro léčbu bolavých zad zapojte pravidelnou pohybovou aktivitu, úpravu sedu a cviky, při nichž pocítíte úlevu od bolesti.

Dechové obtíže

Jestliže po několika schodech nemůžete popadnout dech, je něco špatně. Pravidelným tréninkem zvětšíte svou vitální kapacitu a dechový objem, nebudete mít tak pocit, že vám brzo vyskočí plíce.

Náladovost

Fyzická aktivita podporuje uvolňování endorfinů v těle, což snižuje stres a navozuje pocit štěstí, radosti a spokojenosti. Lidé, kteří neprovozují žádný sport, jsou proto mnohem náchylnější ke vzniku psychických problémů. Triků na to, jak si udržet dobrou náladu je mnohem více, zjistěte jak si přirozeně zvýšit hladinu serotinu v těle a udržujte se fit a v dobré náladě.

Zdroj: Freepik.com

Obezita

Cvičení zvyšuje energetický výdej, snižuje chuť na tučná jídla a je prospěšné pro lidské zdraví. Lidé trpící obezitou mají nedostatek pohybu, přibírají na váze, zhoršuje se jim pleť a často trpí zdravotními problémy. Obezita je považovaná za nemoc a hrozní při ní vznik cukrovky a chorob srdce, artróza kloubů, nemoc žlučníku nebo vysoký krevní tlak.

Přejídání

Řada lidí se v kombinaci s nedostatkem pohybu dlouhodobě přejídá nezdravými potravinami. Chuť k jídlu může umocňovat nedostatek spánku, který je příčinou změny hormonální aktivity. Když máme hlad, sáhneme po pochutině, kterou máme nejblíže, nejčastěji to jsou sladkosti.

Nadměrná únava

Cítíte se neustále vyčerpaně, unaveně a z práce si rovnou jdete lehnout na gauč? To je signál, že se něco děje. Zapojte do každodenního života cvičení. To vám při pravidelném režimu dodá energii a vy se budete cítit mnohem lépe.

Share on facebook
Sdílet na Facebooku

Audiron

Další zajímavé články

Tělo a kondice

Jak se vyhnete ranní únavě?

Známe to všichni. Vykročíme z postele levou nohou a cítíme se pod psa, ranní únava nečekaně přichází. Většinou jde pouze o chvilkový moment,

Tělo a kondice

Co s namoženými svaly po tréninku?

Namožení svalů potká čas od času každého, kdo pravidelně provádí fyzickou aktivitu. Je to nepříjemný problém doprovázený intenzivní bolestí a neschopností vykonávat