10 tipů, jak vyzrát na zdravý detox

Zdroj: Freepik.com

Jak na zdravý detox? Vyzkoušejte těchto 10 tipů a uvidíte, že vaše tělo bude pročištěno a vy třeba začnete konečně žít zdravěji. Pokud si toto předsevzetí slibujete už delší dobu, třeba nastal právě čas začít. My vás v tom nenecháme a poradíme vám, jak na zdravý detox vyzrát.

1. Pozitivní nálada

Ze všeho nejdříve se zaměřte na náladu, která ve vás i okolo panuje. Pozitivní nálada je jeden z klíčů pro správnou motivaci. Lépe se vám bude dařit jak při detoxu, tak i při hubnutí. Prostředí, ve kterém jsme, nás velmi ovlivňuje, proto se obklopujte lidmi, kteří ve vás dobrou náladu podporují, nikoliv ničí.

2. Základ je na talíři

Zdravý detox začíná primárně na talíři. Potrava, kterou přijímáme, na nás má velký vliv. Zaměřte se tedy na bohatou pestrou stravu, které nebude chybět pravidelnost. Na pravidelný příjem stravy si zvyknete velice rychle, mimo jiné vám tento zvyk dopomůže ke stabilní hladině krevního cukru. U výběru potravin vyhledávejte raději sezónní ovoce a zeleninu. Potraviny, které musí projít dlouhou cestou, než se dostanou na talíř, nejsou zcela vhodné. Pokud jste milovníkem masa, nejvhodnější pochází z volných chovů.

3. Ve zdravém těle zdravý duch

Kromě dobré nálady a pestré stravy zkuste pomalu přidávat i pohyb. Nemusíte zvedat těžké váhy ani nutně chodit do posilovny. Můžete začít delšími procházkami nebo jógou pro začátečníky. Pokud máte nějaký sport, který vás zajímá, ale neměli jste odvahu začít, právě je ten správný čas se do něj pustit.

4. Okořeňte si život

Kořeníte rádi? Mnoho druhů dopomůže k nakopnutí metabolismu. Kromě známých chilli papriček a skořice je to například i kurkuma, římský kmín, pepř a zázvor. Pokrmy ozvláštní, přidají nové chutě, a navíc napomůžete metabolismu, to zní fér, nemyslíte? Vyzkoušejte zdravé recepty z naší kuchyně a překvapte rodinu kulinářskou specialitou.

5. Nešiďte se o spánek

Patříte mezi ty, kteří spánek berou jako zbytečnost? Je to jeden z velkých omylů. Spánek je důležitou součástí života a dokáže ho velmi ovlivnit. Kvalitní spánek má vliv na mnoho funkcí našeho těla. Pokud bojujete s nespavostí, dobrým pomocníkem je například levandulová koupel. Vyzkoušejte také bylinky pro kvalitní spánek a spěte klidně.

6. Odpočívejte

Mnoho lidí v dnešní uspěchané době zapomíná na odpočinek. Tělo si potřebuje odpočinout a načerpat nové síly. Kromě toho, že se při odpočinku můžete na chvíli oprostit od stresujícího zaměstnání, dáte relax svalům a psychice. Díky tomu také dojde k tolik potřebné regeneraci organismu.

Zdroj: Freepik.com

7. Hoďte stres za hlavu

Rada, která se lépe říká, než provádí. Stres je jedním z nejhorších a často i podceňovaných nepřátel. Pokud jste často ve stresu, tělo velmi těžko bojuje s toxiny. Vhodnými aktivitami proti zátěžovým situacím, které vyvolávají stres, mohou být například meditace nebo relaxace. Další tipy najdete v článku „Jak zvládat stres a jeho příčiny„.

8. Pijte

Teď určitě není myšlen alkohol. Pijte čistou vodu bohatou na minerální látky. Pokud vás voda samotná neláká, můžete si ji připravit s citronem. Vodu můžete doplnit o čaje. Ideálním čajem je například zelený čaj. Můžete si ho připravit za tepla pro zahřátí, nebo za studena během horkých letních dnů.

9. Omezte návykové látky

Návykové látky obecně nejsou vhodné, proto je lepší je omezit nebo úplně vyřadit. Mezi takové nejčastější patří například cukr a kofein. Cukr lze nahradit hned několika možnostmi – například sirupy, kterých je nyní v obchodech celá řada. K tomu, abyste ráno nastartovali den nebo se povzbudili, nepotřebujete kofein. Dobrým pomocníkem může být Qi Coffee – terapeutický nápoj s obsahem mediciálních hub – Reishi a Cordycepsu. Díky tomu získáte energii na dlouhou dobu a drink povzbudí i kognitivní funkce. Výborné je Qi Coffee před zkouškami nebo když chcete zvládnout náročný pracovní úkol a potřebujete se soustředit.

10. Vychutnejte si každý okamžik

Nezabývejte se tím, co bylo. Zaměřte se na to, co se děje nyní kolem vás. Neberte to tak, že žádné starosti nejsou. Zkuste se jen zastavit a vychutnat si chvíle, které se právě dějí. Třeba chvíli, kdy jste se odhodlali zkusit poprvé sport, o kterém jste už dlouho přemýšleli. Nebo okamžiky po týdnu plném kvalitního spánku a pestrého jídelníčku.

Sdílet na Facebooku

Audiron

Další zajímavé články

Tělo a kondice

Jak se vyhnete ranní únavě?

Známe to všichni. Vykročíme z postele levou nohou a cítíme se pod psa, ranní únava nečekaně přichází. Většinou jde pouze o chvilkový moment,

Tělo a kondice

6 projevů, že se málo hýbete

Pohyb je pro tělo velmi důležitý, zvyšuje fyzickou kondici a udržuje člověka v psychické pohodě. Jak poznat, že ho máte nedostatek a na

Tělo a kondice

Co s namoženými svaly po tréninku?

Namožení svalů potká čas od času každého, kdo pravidelně provádí fyzickou aktivitu. Je to nepříjemný problém doprovázený intenzivní bolestí a neschopností vykonávat