10 tipů, jak vyzrát na zdravý detox

O blahodárných účincích detoxikace se mluví velmi často. Jak začít s detoxem, aby byl pro naše zdraví prospěšný? Připravili jsme si pro vás 10 tipů, které vám pomohou.

1. Pozitivní nálada

Ze všeho nejdříve se zaměřte na náladu, která ve vás i okolo panuje. Pozitivní nálada je jeden z klíčů pro správnou motivaci. Lépe se vám bude dařit jak při detoxu, tak při hubnutí. Prostředí, ve kterém jsme nás velmi ovlivňuje, proto se obklopujte lidmi, kteří ve vás dobrou náladu podporují, nikoli ničí.

2. Základ je na talíři

Zdravý detox začíná primárně na talíři. Potrava, kterou přijímáme, na nás má velký vliv. Zaměřte se tedy na bohatou pestrou stravu, které nebude chybět pravidelnost. Na pravidelný příjem stravy si zvyknete velice rychle, mimo jiné vám tento zvyk dopomůže ke stabilní hladině krevního cukru. U výběru potravin vyhledávejte raději sezónní ovoce a zeleninu. Potraviny, které musí projít dlouhou cestou, než se dostanou na talíř, nejsou zcela vhodné. Pokud jste milovníkem masa, nejvhodnější pocházejí z volných chovů.

3. Ve zdravém těle zdravý duch

Kromě dobré nálady a pestré stravy zkuste pomalu přidávat i pohyb. Nemusíte zvedat těžké váhy ani nutně chodit do posilovny. Můžete začít delšími procházkami nebo jógou pro začátečníky. Pokud máte nějaký sport, který vás zajímá, ale neměli jste odvahu začít, právě je ten správný čas se do něj pustit.

4. Okořeňte si život

Kořeníte rádi? Mnoho druhů dopomůže k nakopnutí metabolismu. Kromě známých chilli papriček a skořice je to například i kurkuma, římský kmín, pepř a zázvor. Pokrmy ozvláštní, přidají nové chutě, a navíc napomůžete metabolismu, to zní fér, nemyslíte?

5. Nešiďte se o spánek

Patříte mezi ty, kteří spánek berou jako zbytečnost? Je to jeden z velkých omylů. Spánek je důležitou součástí života a dokáže ho velmi ovlivnit. Kvalitní spánek má vliv na mnoho funkcí našeho těla. Pokud bojujete s nespavostí, dobrým pomocníkem je například levandulová koupel.

6. Odpočívejte

Mnoho lidí v dnešní uspěchané době zapomíná na odpočinek. Tělo si potřebuje odpočinout a načerpat nové síly. Kromě toho, že se při odpočinku můžete na chvíli oprostit od stresujícího zaměstnání, dáte relax svalům a psychice. Díky tomu dojde i k tolik potřebné regeneraci organismu.

7. Hoďte stres za hlavu

Rada, která se lépe říká, než provádí. Stres je jedním z nejhorších a často i podceňovaných nepřátel. Pokud jste často ve stresu, tělo velmi těžko bojuje s toxiny. Vhodnými aktivitami proti zátěžovým situacím, které vyvolávají stres, může být například meditace nebo relaxace.

8. Pijte

Teď určitě není myšlen alkohol. Pijte čistou vodu bohatou na minerální látky. Pokud vás voda samotná neláká, můžete si ji připravit s citronem. Vodu můžete doplnit o čaje. Ideálním čajem je například zelený. Můžete si jej připravit za tepla pro zahřátí, nebo zastudena během horkých letních dnů.

9. Omezte návykové látky

Návykové látky obecně nejsou vhodné, proto je lepší je omezit nebo úplně vyřadit. Mezi takové nejčastější patří například cukr a kofein. Cukr lze nahradit hned několika možnostmi například sirupy, kterých je nyní v obchodech celá řada. K tomu, abyste ráno nastartovali den nebo se povzbudili nepotřebujete kofein. Dobrým pomocníkem může být guarana, která dokáže potlačit fyzickou únavu. Kromě přísunu energie dokáže zmírňovat následky stresu a nabudit metabolismus.

10. Vychutnejte si každý okamžik

Nezabývejte se tím, co bylo. Zaměřte se na to, co se děje nyní kolem vás. Neberte to tak, že žádné starosti nejsou. Zkuste se jen zastavit a vychutnat si chvíle, které se právě dějí. Třeba chvíli, kdy jste se odhodlali zkusit poprvé sport, o kterém jste už dlouho přemýšleli. Nebo pro okamžiky po týdnu plném kvalitního spánku a pestrého jídelníčku.

Close