Search
Close this search box.

Jak zkrotit chutě na sladké?

Zdroj: Freepik.com

Cukr je silně návykový, a pokud se ho zrovna snažíte omezit, bude po něm vaše tělo prahnout mnohem intenzivněji. Jak nezvladatelnou chuť potlačit a čím sladkosti nahradit? Povíme si v následujícím článku.

Jezte pravidelně

Pravidelný příjem potravy udržuje v rovnováze hladinu cukru v krvi, máte tak dostatek energie a nic vám nechybí. Do jídelníčku zařaďte kvalitní potraviny, nezapomínejte na snídani a dopřejte si i svačinu. Pokud celý den nejíte, organismus je vyhladovělý a vyčerpaný. Máte hlad a sníte prakticky vše, co vám přijde pod ruku. Pokud budete mít plnohodnotný stravovací režim, měly by chutě na sladké samy odeznít.

Nechoďte na nákup hladoví

Před odchodem z domu si dejte alespoň něco malého na zub, přestanete mít potřebu kupovat zbytečné sladkosti a potraviny, které byste za normální situace nechali v regálu.

Stres

Mnoho z nás řeší stresové situace přejídáním. Chutě na sladké jsou spuštěny psychologickými faktory, zejména při emoční nestabilitě. Naučte se tyto problémy řešit jinak a odstraňte z vašeho dosahu všechny sladkosti. Místo toho běžte na procházku, zaběhejte si nebo dělejte jinou oblíbenou činnost, která vás naplňuje. Zkrátka se zkuste jakkoliv rozptýlit, chutě zhruba do dvaceti minut zmizí. 

Ovoce místo čokolády

Ovoce obsahuje vlákninu, která má příznivý vliv na pocit sytosti a navíc obsahuje sacharidy, tudíž do sebe dostanete cukry, které byste jinak přijali v mnohem větším a nezdravém množství. 

Nahraďte cukr

Skvělou alternativou je například čekankový sirup, který chutná sladce díky rozpustné vláknině inulin a dosahuje zhruba poloviční sladivosti vůči cukru. Xylitol neboli březový cukr najde využití zejména při pečení nebo k doslazení pokrmů. Erythritol je nejčastěji využívané sladidlo, jeho sladivost oproti cukru je 70 % a využít ho můžete při pečení, do kávy nebo čaje.

Mlsejte zdravěji

Pokud to nevydržíte a touha po sladkém vás srazí na kolena, dopřejte si proteinovou tyčinku, hroznové víno, vysokoprocentní hořkou čokoládu, bílý jogurt nebo smoothie.

Sdílet na Facebooku

Audiron

Další zajímavé články

Tělo a kondice

Jak se dostat do formy po porodu

Porod je jedinečným a krásným zážitkem, který přináší radost, ale také změny na vašem těle. Po příchodu nového člena rodiny se mnoho

Tělo a kondice

5 tipů, jak zatočit se špatnou kondicí

Špatná kondice může ovlivnit náš každodenní život a bránit nám v plném využití našeho potenciálu. Ale nezoufejte! Existuje několik tipů, které vám