Search
Close this search box.

Jak na lépe naplánovaný jídelníček?

Zdroj: Freepik.com

Plánování jídelníčku šetří mnoho peněz, času i energie. Ze začátku se to může zdát jako nepříliš zábavné trávení volného času, ale pokud budete odhodlaní a otevření novým možnostem, bude vše hned příjemnější. Podívejte se s námi na skvělé tipy, jak zlepšit a ulehčit proces zdravého stravování.

Zvolte si svůj systém

Nakupujete raději každý den, průběžně nebo chodíte na jeden velký nákup týdně? Zamyslete se, určete si pravidelný režim, který vám bude nejvíce vyhovovat, a toho se držte. 

Plánujte vaření

Vezměte si papír a sepište si, jaká jídla chcete v týdnu konzumovat. V tom vám pomůže spíž a lednice, alespoň budete vědět, čeho máte dostatek a co vám chybí.

Nakupujte se seznamem

Mějte u sebe vždy seznam potravin, pro které jste do obchodu přišli. Bez něj nakoupíte mnohem více zbytečných a nepotřebných věcí. Se seznamem odoláte slevovým akcím a vyhnete se plýtvání. Na nákup nikdy nechoďte hladoví, je prokázáno, že si domů odnesete více jídla, které jste pořídili pouze z rozmaru a pocitu hladu. Před odchodem si proto dopřejte něco na zub nebo alespoň malou svačinu.

Použijte lednici

Jídlo, které je vhodné do lednice, můžete v případě potřeby zmrazit. Tímto způsobem ušetříte čas, peníze a zamezíte plýtvání jídlem. Do mrazáku dávejte pouze vychladlé a čerstvé pokrmy a po rozmrazení je již do mrazáku znovu nedávejte. Pro lepší přehled můžete použít krabičky a sáčky s popisem. 

Nedostatek času je výmluva

Ano, než se vám vaření a recepty dostanou pod kůži, budete v kuchyni trávit o něco více času než kdy dříve. Na druhou stranu ale existují opravdu rychlé recepty, na které zbyde čas opravdu všem. Výhodou jednoduchých receptů je vaření ve větším množství, tudíž máte zaručený oběd či večeři na několik dní dopředu. 

Kombinujte

Obměňujte přílohy, stereotyp vás v kuchyni časem omrzí. Není od věci mít dvakrát za sebou stejné jídlo, zkuste ho však připravit ve více variantách, abyste si vždy pochutnali s úsměvem na tváři.

Zdravý jídelníček

Dbejte na vhodné vyvážení jídelníčku, nutričně vyváženou a pravidelnou stravu 3 až 5krát denně, nevynechávejte jídlo a dodržujte rozmanitost.

Sdílet na Facebooku

Audiron

Další zajímavé články

Tělo a kondice

Jak se dostat do formy po porodu

Porod je jedinečným a krásným zážitkem, který přináší radost, ale také změny na vašem těle. Po příchodu nového člena rodiny se mnoho

Tělo a kondice

5 tipů, jak zatočit se špatnou kondicí

Špatná kondice může ovlivnit náš každodenní život a bránit nám v plném využití našeho potenciálu. Ale nezoufejte! Existuje několik tipů, které vám