Search
Close this search box.

Co jíst před spaním, pokud hubnete?

Zdroj: Freepik.com

Pozdní večeře, ano nebo ne? Diskuze, která často rozdmýchává oheň mezi lidmi a každý na ni má odlišný názor. Co si před spaním dopřát, jak zahnat hlad a čemu se raději vyhnout? Inspirujte se v našem článku.

Vhodný čas na večeři

Poslední pokrm jezte alespoň 2 až 3 hodiny před usnutím. Není striktně určený čas, kdy naposledy jíst, vše záleží na vašem životním stylu a režimu. Strava by měla odpovídat doporučenému množství denního příjmu kalorií, zaměřte se tedy konkrétně na to, co jíte, respektive – kolik kalorií obsahují vaše jídla. 

Pomáhá tělu jídlo před spaním?

Správně zvolené a nutričně vyvážené jídlo dodává organismu glykogen, podporuje růst svalů a jejich následnou regeneraci, zabraňuje pocitu hladovění a zajišťuje potřebnou výživu, aminokyseliny a prospěšné vitaminy.

Pozor na noční ujídání

Jedení před spaním může vést k vytvoření nezdravých stravovacích návyků, a následné závislosti na jídle. Přes den se málo zasytíte, večer si lehnete k filmu nebo seriálu, přepadne vás hlad, a vy tak začnete ujídat. Následně přestanete sledovat, kolik toho sníte a co jíte, nedaří se vám ukojit pocit hladu a máte tendenci jíst mnohem více. Dejte si na tyto situace pozor a snažte se jim vyhnout.

Nevhodné potraviny

Vyhýbejte se tučným, kořeněným, smaženým a mastným jídlům, alkoholu, kofeinu a v neposlední řadě slaným nebo sladkým pochutinám. Tyto potraviny obsahují vyšší podíl sacharidů, vedou ke kalorickému nadbytku a přibírání na hmotnosti.

Potraviny vhodné ke konzumaci 

Jako první nesmíme opomenout vejce, která dokážou zasytit, jsou nízkokalorická, plná bílkovin a dodají tělu živiny. Patří tak mezi nejlepší pokrmy na hubnutí. 

Ovesné vločky s mlékem si můžete dopřát i na noc, nepřežeňte však jejich množství. Jsou zdrojem dobře stravitelných sacharidů, spolu s mlékem zaplní žaludek a hodí se jako lehká večeře.

Tvaroh má naopak minimum sacharidů i tuku, zato je bohatý na bílkoviny. Díky obsahu vápníku pomáhá ve spalování tuků a regeneraci organismu.

Banány mají vysoký obsah hořčíku a jsou přirozeným zdrojem melatoninu, hormonu ovlivňujícího mysl, tělo a kvalitu spánku. Jsou tedy skvělým ovocem, které prohlubuje odpočinek, a zároveň dokáže ukojit chuť po sladkém.

Sdílet na Facebooku

Audiron

Další zajímavé články

Tělo a kondice

Jak se dostat do formy po porodu

Porod je jedinečným a krásným zážitkem, který přináší radost, ale také změny na vašem těle. Po příchodu nového člena rodiny se mnoho

Tělo a kondice

5 tipů, jak zatočit se špatnou kondicí

Špatná kondice může ovlivnit náš každodenní život a bránit nám v plném využití našeho potenciálu. Ale nezoufejte! Existuje několik tipů, které vám