Záchvatovité přejídání? Víme, jak se s ním vypořádat

Zdroj: Freepik.com

Každý z nás už se někdy přejedl. Když se však stane záchvatovité přejídání pravidlem, nastává problém. Víte, jak se s tímto problémem vypořádat?

Přejídání bývá pojeno s konzumací velkého množství jídla – většinou následuje po krátkodobém či dlouhodobém hladovění. Obvykle to vypadá tak, že začnete sportovat, dodržujete dietu – vaše tělo je však natolik vyhladovělé, že stačí jen chvilka nepozornosti, plná lednice jídla. A přejíte se tak, až je vám z toho špatně.

Co způsobuje záchvatovité přejídání a jak se mu bránit?

Obecně se můžete setkat se 2 druhy přejídání. Prvním typem je občasné přejídání, druhým je přejídání záchvatovité. K občasnému přejedení se dostane jednou za čas každý z nás. Většinou v případě rodinné oslavy, grilování. A to je v pořádku. Váš organismus se dokáže vyrovnat s občasným hladověním, ale i občasným přejedením. Problém nastává ve chvíli, kdy se začnete přejídat pravidelně.

Pokud nebudete mít příjem jídla pod kontrolou, mohou vaše problémy vyústit v nemoc. V tuto chvíli je přejídání záchvatovité. Člověk má tendencí každou událost ve svém životě zajídat.

Co vede k záchvatovitému přejídání?

  • psychické problémy: stres, neopětovaná či nešťastná láska, hněv, úzkost
  • strach z pocitu hladu
  • zvyk dojídat vše, co je na talíři, i kdyby toho bylo hodně
  • špatné návyky – jedení u televize, při odpolední pauze, nadměrné porce
  • nezdravé diety, při kterých hladovíte
Zdroj: Freepik.com

Jak zabránit přejídání se?

Jezte pravidelně

Pravidelnost je velmi důležitá – i u jídla. Vždy začínejte snídaní, ideálně do jedné hodiny od chvíle, kdy vstanete. Poté si dejte svačinu (je jedno, že nemáte velký hlad), následovat by měl oběd, další svačina a večeře. Díky tomu vaše tělo nebude hladovět a vy nebudete mít chuť sníst vše, na co přijdete.

Pitný režim

O pitném režimu se toho napsalo tolik, přesto ho spousta lidí nedodržuje. Před každým jídlem se napijte vody, klidně ji pijte i během jídla. Ideální je čistá voda, voda s citronem, ale i neslazený čaj. Tekutiny vám pomohou, abyste byli dříve sytí.

Dejte si pozor na vlčí hlad

Pokud vás občas přepadne vlčí hlad, kdy byste kromě Karkulky a babičky snědli i myslivce a celý les, je to nepříjemné. Bohužel – i když se budete snažit, občas se člověk najíst nestihne. A právě v tuhle chvíli začínáme mít hlad tak velký, že se ho snažíme zahnat obrovským množstvím jídla.

Používejte menší talíře

Pokud se většinu času stravujete doma, začněte jíst z menších talířů. Na váš mozek to bude působit tak, že toho máte na talíři hodně, přesto se nepřejíte a dopřejete si normální porci.

Share on facebook
Sdílet na Facebooku

Audiron

Další zajímavé články

Tělo a kondice

Jak se vyhnete ranní únavě?

Známe to všichni. Vykročíme z postele levou nohou a cítíme se pod psa, ranní únava nečekaně přichází. Většinou jde pouze o chvilkový moment,

Tělo a kondice

6 projevů, že se málo hýbete

Pohyb je pro tělo velmi důležitý, zvyšuje fyzickou kondici a udržuje člověka v psychické pohodě. Jak poznat, že ho máte nedostatek a na

Tělo a kondice

Co s namoženými svaly po tréninku?

Namožení svalů potká čas od času každého, kdo pravidelně provádí fyzickou aktivitu. Je to nepříjemný problém doprovázený intenzivní bolestí a neschopností vykonávat