Search
Close this search box.

Vejce: Kolik jich denně můžete sníst?

Zdroj: Freepik.com

Vejce jsou výživným zdrojem bílkovin, vitamínů a minerálů. Avšak dlouhou dobu se spekulovalo o tom, že konzumace vajec může zvyšovat hladinu cholesterolu v krvi, a tím zvyšovat riziko srdečních onemocnění. V tomto článku se podíváme na to, kolik vajec můžete denně sníst a jak ovlivňují vaše zdraví.

Pouze dvě vejce týdně? Není nutné

V minulosti se doporučovalo omezovat konzumaci vajec na 2 až 4 týdně kvůli jejich vysokému obsahu cholesterolu. V současné době mnoho studií ukazuje, že konzumace vajec nemusí mít negativní vliv na hladinu cholesterolu v krvi. Ve skutečnosti některé studie dokonce ukazují, že konzumace vajec může mít pozitivní vliv na zdraví.

Co vejce obsahují?

Vejce jsou zdrojem bílkovin, které jsou důležité pro růst a opravu tkání v těle. Také obsahují vitamíny a minerály, jako je vitamín D, vitamín B12, selen a zinek. Tyto látky jsou důležité pro správnou funkci imunitního systému a podporu zdraví kostí a svalů.

Kolik vajec můžete sníst denně?

Pokud jde o množství vajec, které můžete denně sníst, záleží na vašem zdravotním stavu a životním stylu. Většina lidí může bez problémů sníst 1 až 3 vejce denně jako součást zdravé stravy. Pokud máte vysokou hladinu cholesterolu v krvi nebo jiné rizikové faktory pro srdeční onemocnění, měli byste se poradit se svým lékařem ohledně přípustného množství vajec.

Záleží na způsobu přípravy

Je také důležité brát v úvahu způsob, jakým jsou vejce připravena. Vařená vejce jsou zdravější než smažená nebo pečená na másle. Smažená vejce a jiná jídla obsahující vejce mohou mít větší množství nasycených tuků a solí, což může negativně ovlivnit zdraví.

Pozor na vaše srdce

Dalším faktorem, který je potřeba zohlednit, je celkový příjem potravy. Pokud jíte velké množství jiných potravin bohatých na cholesterol, mohlo by to mít negativní vliv na hladinu cholesterolu v krvi a zdraví srdce. Pokud se snažíte snížit svůj celkový příjem cholesterolu, můžete snížit množství vajec, které konzumujete.

Avšak pokud jste zdraví a jíte vyváženou stravu, můžete si bez obav vejce dopřát. Pokud máte rádi vajíčka na snídani, můžete si například připravit míchaná vejce s celozrnným toustem a zeleninou nebo vařená vejce s křupavou zeleninou.

Závěrem lze říci, že vejce jsou zdrojem bílkovin a mohou být součástí zdravé stravy. Pokud se chcete ujistit, že konzumujete dostatečné množství vajec, měli byste zohlednit svůj zdravotní stav a celkový příjem potravy. Jestliže máte nějaké obavy ohledně vašeho příjmu cholesterolu, měli byste se poradit se svým lékařem nebo dietologem, ten vám pomůže sestavit zdravou a vyváženou stravu, která bude pro vás nejlepší.

Sdílet na Facebooku

Audiron

Další zajímavé články

Tělo a kondice

Co s namoženými svaly po tréninku?

Namožení svalů potká čas od času každého, kdo pravidelně provádí fyzickou aktivitu. Je to nepříjemný problém doprovázený intenzivní bolestí a neschopností vykonávat