Search
Close this search box.

V jakém ovoci najdete nejvíc vitamínů?

Zdroj: Freepik.com

O tom, že byste měli jíst dostatek ovoce a zeleniny, jistě víte. Není to však pouze fráze, ale pravda. A proč? Jak v zelenině, tak v ovoci najdeme mnoho vitamínů a minerálů, které jsou nezbytné pro správnou funkci našeho organismu. Ve kterých druzích ovoce je těchto látek nejvíc?

V jakém ovoci je nejvíc vitamínů a minerálů?

Kiwi

Kiwi patří k jednomu z nejlepších ovocí, které můžete konzumovat. Nejenže je snadno dostupné, ale obsahuje obrovské množství vitamínu C. V jednom kousku tohoto vynikajícího ovoce totiž najdete až 118 mg vitamínu C. Jde také o bohatý zdroj draslíku – celých 370 mg. Velkou část pak tvoří hořčík a vitamíny B a E.

Jahody

Jahody miluje téměř každý. Nejenže v nich najdete 166 mg draslíku, ale také vitamín B5. Jahody dále obsahují 57 mg vitamínu C, řadu antioxidantů a kyselinu listovou. 

Borůvky, maliny a ostružiny

Červené ovoce (maliny, ostružiny a borůvky) obsahuje podobné množství zdraví prospěšných látek. Najdete v nich 20 mg vitamínu C, ale také vitamín K a 146 mg draslíku. Pokud chcete udělat něco pro své klouby a kosti, tak tyto druhy ovoce nevynechávejte, obsahují 20 mg vápníku.

Jablka

Jablka patří k ovoci, které je v naší republice spotřebováváno nejvíce. Nechybí téměř v žádné české rodině. Jablka jsou skvělým zdrojem vlákniny (3,1 g), ale také vitamínu C (6 mg). Nejvíce prospěšných látek se nachází ve slupce a pod ní, proto jablka neloupejte.

Sdílet na Facebooku

Audiron

Další zajímavé články

Tělo a kondice

Co s namoženými svaly po tréninku?

Namožení svalů potká čas od času každého, kdo pravidelně provádí fyzickou aktivitu. Je to nepříjemný problém doprovázený intenzivní bolestí a neschopností vykonávat