V červenci věnujte pozornost krevnímu oběhu

V červenci nás čekají teplé dny, dovolené a spousta zábavy. Také je to ale měsíc, kdy je náš krevní oběh nejcitlivější v roce. Jak jej můžeme snadno chránit?

Krevní oběh – co dělá a proč se o něj starat

Krevní oběh je jednou z nejdůležitějších orgánových sestav, kterou v těle máme. Stará se o to, aby se krev dostala do celého těla. Tím pádem se také stará o to, aby následující funkce plnily své úkoly tak, jak mají:

  • přenos kyslíku a oxidu uhličitého
  • šíření živin z potravy do celého těla
  • odvod odpadních látek
  • rozvádění důležitých hormonů

Kromě toho je jejím úkolem ještě udržování stálého vnitřního prostředí vašeho těla. Teď už víte, jak moc je krevní oběh důležitý a proč byste jej neměli zanedbávat.

Jak poznat oslabený krevní oběh?

Slabší krevní oběh na sobě poznáte poměrně jednoduše. Jednou z indikací jsou náhlé poruchy spánku a pocit slabosti. Mezi další znaky oslabeného krevního oběhu patří mimo jiné křečové žíly, hluboké praskliny na jazyku, nepříjemné, ale velmi známé mravenčení v končetinách a samozřejmě vysoký nebo nízký tlak.

Jak dát krevní oběh do pořádku

Pro potíže s krevním oběhem se doporučuje především odlehčení jídelníčku. Což je na léto ideální věc – kvůli vysokým teplotám nemá snad nikdo z nás chuť na těžká jídla, proto v našem jídelníčku převažují různé saláty. A většina známé salátové zeleniny na náš krevní oběh působí opravdu příznivě. Například to jsou rajčata, okurky, artyčoky, kukuřice, řepa a jakákoliv listová zelenina. Dále se doporučuje konzumace omega 3 mastných kyselin, které najdete v rybách, vlašských ořeších a také dýňových semíncích. Ze sýrů se doporučují kozí a ovčí. Vidíte, že všechny tyto ingredience můžete zkombinovat a vytvořit si tak ultimátní zbraň proti oslabení krevního oběhu.

Jaké bylinky konzumovat?

Pokud si chcete zdraví oběhového systému pojistit ještě více, zapojte do svého jídelníčku také některé z následujících bylinek:

Close