V březnu se zaměřte na žlučník

Zdroj: Freepik.com

Funkce žlučníku

Žlučník je umístěný hned pod játry a je takovým jejich pomocným orgánem. Mezi žlučníkem a játry probíhá spousta spolupráce, a pokud správně funguje jeden orgán, tak funguje i ten druhý. Primární funkcí žlučníku je skladování a úprava žluči v těle. Žlučník má velký vliv na naše trávení, pomáhá vstřebávat tuky, zajišťuje funkčnost štítné žlázy, ale má vliv i na svaly a šlachy.

Jak poznáme, že žlučníku něco chybí?

Když vašemu žlučníku něco chybí, jako první to poznáte v břiše. Určitě vás potkají nepříjemné bolesti v této oblasti a také velice oblíbené nadýmání, plynatost, průjmy, zácpa a podobně. Indikátor špatné funkce žlučníku je také těžkost i po lehkém jídle a hořká chuť v ústech. Špatná péče o žlučník se může projevit i jako bolest kloubů. Pokud jste na sobě jednu z těchto indikací zaznamenali, je pravděpodobné, že vašemu žlučníku opravdu něco chybí.

Jak tedy svůj žlučník chránit?

Především omezte jídla, která jsou tučná, ostrá a nadýmavá a zaměřte se na ta, která jsou lehká a svěží. S ovocem a zeleninou nemůžete šlápnout vedle. Z tekutin se snažte vyhnout kávě, alkoholu, černému čaji a mléku. Žlučníku velice pomáhá příjem hořkých bylin, proto doporučujeme ostropestřec mariánský. K dalším bylinkám, které jsou oblíbené pro své schopnosti pomáhat s problémy se žlučníkem, jsou například:

Sice nezní jako něco, co byste si rádi přidávali do jídla, ale naštěstí existují i jiné způsoby, jak je vaše tělo může přijímat. Doporučují se v podobě tinktur nebo olejů. Žlučník má rád také zelené jídlo, takže zelenina jako špenát, salát, nebo brokolice by ve vašem jídelníčku rozhodně neměla chybět. A jestli zeleninu nebo ovoce tak úplně nemusíte, dopřejte si aromaterapii například s vůněmi máty, citrónu nebo levandule. Nejenže pomůžete žlučníku, ale také vás čeká parádní relaxace.

Tip: V dubnu se zaměřte na játra, poradíme, jak na to.

Sdílet na Facebooku

Audiron

Další zajímavé články

Tělo a kondice

Jak se vyhnete ranní únavě?

Známe to všichni. Vykročíme z postele levou nohou a cítíme se pod psa, ranní únava nečekaně přichází. Většinou jde pouze o chvilkový moment,

Tělo a kondice

6 projevů, že se málo hýbete

Pohyb je pro tělo velmi důležitý, zvyšuje fyzickou kondici a udržuje člověka v psychické pohodě. Jak poznat, že ho máte nedostatek a na

Tělo a kondice

Co s namoženými svaly po tréninku?

Namožení svalů potká čas od času každého, kdo pravidelně provádí fyzickou aktivitu. Je to nepříjemný problém doprovázený intenzivní bolestí a neschopností vykonávat