Search
Close this search box.

Trpíte menstruačními bolestmi? Máme pro vás 5 cviků, které vám pomůžou

Zdroj: Freepik.com

Potíže s bolestivou menstruací a problém s pohybovým aparátem trápí v poslední době mnoho žen. Jak tento problém překonat a ulevit od bolesti? V následujícím článku si ukážeme cvičení, které vám uleví od potíží a zbytečných analgetik. 

Proč je menstruace tak bolestivá?

Velkou roli zde hrají dědičné sklony, zejména hladina prostaglandinů. Ty jsou zodpovědné za sílu stahů v děloze a její bolest. Bolesti jsou také způsobeny nerovnováhou mezi hormony produkovanými vaječníky, svalovou dysbalancí pánevního dna či blokádou žeber. 

Cvik na uvolnění beder

Položte se na záda a přitáhněte kolena k hrudníku. S výdechem tělo rozpohybujte a kolena přibližte k hrudníku ještě o něco více, můžete zapojit i kolébání ze strany na stranu, při kterém ucítíte úlevu od kyčlí. Při tomto cvičení příjemně masírujete svá bedra a uvolňujete břišní svalstvo.

Pozice dítěte

Tento jógový cvik je vhodný především pro uvolnění kyčlí a svalů pánevního dna. Sedněte si na paty, kolena dejte mírně od sebe, paže položte pod čelo a čelo položte na podložku. Zhluboka prodýchejte každý moment napětí, cvik vám pomůže při bolesti břicha a hrudníku.

Houpání boky

Postavte se rovně, kolena mírně pokrčte a ruce dejte v bok nebo nad hlavu, jak je vám to příjemnější. Pánev vždy s výdechem podsaďte a houpejte boky ze strany na stranu. Pohybujte pouze boky, ne celým tělem. Tento cvik můžete provádět také vsedě, například na míči. Cvičení je vhodné na bolestivou pánev a kyčle.

Předklon v sedu

Narovnejte záda a posaďte se s nataženýma nohama. Levou nohu pokrčte, koleno nechte klesnout k zemi, ruce dejte na sebe, protáhněte se do výšky a trup pootočte k natažené noze. Pozor, otočka přichází vždy s vydechnutím. Rukou uchopte prsty na noze, s nádechem si přitáhněte chodidlo k tělu. Opakujte stejný cvik i na druhou nohu.

Pozice žáby

Sedněte si do hlubokého dřepu, kolena i špičky držte mírně od sebe. Váhu přeneste na paty nebo špičky, to záleží pouze na vás. Lokty tlačte kolena od sebe a zhluboka dýchejte. Cvik je ideální na velmi bolestivou páteř.

Sdílet na Facebooku

Audiron

Další zajímavé články

Tělo a kondice

Co s namoženými svaly po tréninku?

Namožení svalů potká čas od času každého, kdo pravidelně provádí fyzickou aktivitu. Je to nepříjemný problém doprovázený intenzivní bolestí a neschopností vykonávat