Tipy na 4 zdravé svačiny, které si můžete vzít do práce

Zdroj: Freepik.com

Vyváženou svačinu jistě oceníte ve chvíli, kdy vás přepadne chuť na něco dobrého. Dbejte na obsah komplexních sacharidů, bílkovin, zdravých tuků, vlákniny a minerálů. Připravte si jídlo, které vás zasytí na několik hodin a dodá tělu potřebnou energii mezi snídaní, obědem a večeří. Máme pro vás tipy na 4 zdravé svačiny.

Granola s bílým jogurtem

Domácí granola je velmi oblíbenou pochoutkou u všech věkových kategorií. Jde připravovat na mnoho způsobů a prakticky s čímkoliv, na co máte zrovna chuť. Výhodou také je, že si ji můžete připravit dopředu a ve správně uzavřené nádobě vám vydrží až týden. Připravte si 400 g ovesných vloček, 100 g sušeného ovoce, 100 g ořechů nebo semínek, 50 g medu a špetku soli. Všechny ingredience smíchejte a rozprostřete na plech s pečicím papírem. Pečte v troubě do zlatova, směs pravidelně kontrolujte a obracejte, aby krásně křupala. Po vychladnutí granolu ozdobte bílým jogurtem a čerstvým ovocem.

Hummus se zeleninou

Cizrnový hummus dnes seženete v každém supermarketu, můžete si ho však snadno připravit doma. Na výrobu budete potřebovat konzervu cizrny, 3 lžičky sezamové pasty tahini a 3 lžíce oleje. Dle chuti můžete přidat římský kmín, sůl, sušená rajčata, citrón nebo pepř. Všechny ingredience rozmixujte na pastu a podávejte s nakrájenou zeleninou, ideální je mrkev nebo okurka. Tuto svačinku uchovávejte pouze v lednici.

Chia pudink

Chia semínka jsou rychlým zdrojem energie a člověka zasytí na dlouhou dobu. Recept je snadný, nachystejte si 100 ml mléka, 5 lžiček chia semínek, lžičku strouhaného kokosu a na dochucení med. Mléko nalijte do nádoby, přisypte chia semínka a kokos. Na závěr zakápněte medem a vše promíchejte. Směs přelijte do sklenic a vložte na dvacet minut do lednice. Pokud vám přijde konzistence tekutá, přidejte trochu chia semínek a zamíchejte. Sklenici s pudinkem nechte přes noc v lednici. Ze směsi vznikne rosolovitá hmota připomínající pudink. Podávejte s jogurtem, tvarohem nebo ovocem.

Žitný chléb s avokádem

Osvědčená klasika, kterou nic nezkazíte a připravíte ji rychlostí blesku. Rozkrojte si polovinu avokáda, nachystejte 10 ml citrónové šťávy, 10 g semínek (dýňová nebo slunečnicová), malou lžičku jablečného octa, vejce, špetku soli a pepře a na závěr dva plátky žitného chleba. Avokádo rozmačkejte vidličkou a přidejte šťávu z citrónu, semínka, jablečný ocet, sůl a pepř. Vejce opečte na pánvi, na chleba naneste avokádovou pomazánku, nahoru položte vejce a zakryjte druhým plátkem chleba.

Tip: Udělejte si čas na zdraví a ochutnejte další zdravé recepty, které zachutnají celé rodině.

Share on facebook
Sdílet na Facebooku

Audiron

Další zajímavé články

Tělo a kondice

Jak se vyhnete ranní únavě?

Známe to všichni. Vykročíme z postele levou nohou a cítíme se pod psa, ranní únava nečekaně přichází. Většinou jde pouze o chvilkový moment,

Tělo a kondice

6 projevů, že se málo hýbete

Pohyb je pro tělo velmi důležitý, zvyšuje fyzickou kondici a udržuje člověka v psychické pohodě. Jak poznat, že ho máte nedostatek a na

Tělo a kondice

Co s namoženými svaly po tréninku?

Namožení svalů potká čas od času každého, kdo pravidelně provádí fyzickou aktivitu. Je to nepříjemný problém doprovázený intenzivní bolestí a neschopností vykonávat