Rebarbora – chutná zelenina místo ovoce

Zdroj: Freepik.com

Rebarbora neboli reveň kadeřavá (Rheum rhabarbarum) je silná, až 2 metry vysoká vytrvalá rostlina z čeledi rdesnovitých. Listy vzhledem připomínají zvlněný list řepy, ale řapíky jsou růžové. A právě řapíky jsou žádanou kulinářskou ingrediencí. Na rozdíl třeba od řapíkatého celeru však nacházejí uplatnění jako náplň nejrůznějších koláčů, tvarohových knedlíků, moučníků nebo kompotů. Ačkoliv se to může zdát na první pohled divné, je to opravdová delikatesa, která hravě strčí do kapsy leckteré ovoce.

Rebarbora zaujme solidním obsahem vitamínů

Rebarbora je zajímavá solidním obsahem vitamínů B3 a B5, přínosem je také množství kyseliny listové a minerálů jako vápník, draslík, hořčík a mangan. Podobně jako jiné druhy zeleniny je dobrým zdrojem prospěšné vlákniny. Přestože je poměrně kyselá, není v ní překvapivě zrovna moc vitamínu C. Z organických sloučenin je zásobárnou flavonoidů – beta-karotenu, luteinu a zeaxanthinu. Výhodou rebarbory je nízká kalorická hodnota a zanedbatelný obsah sacharidů.

Rebarbora a zdravotní účinky

Zdravotní účinky rebarbory zahrnují pozitivní působení na kardiovaskulární systém, trávení a činnost střev, antioxidanty sehrávají také roli v prevenci rakoviny a ochraně pokožky. Vitamín K posiluje činnost mozku a zdraví nervového systému, může přispět ke zpomalení průběhu Alzheimerovy choroby.

Kdy sklízet a pro koho rebarbora není vhodná

Pokud máte rebarboru na zahradě, měli byste ji sklidit ideálně ještě před letními prázdninami. Jinak začne dozrávat, v řapících vzroste procento kyseliny šťavelové a některých dalších obsahových látek, které působí nepříjemně silnou kyselost a také mírnou toxicitu reveně. Rebarbora není vhodná pro nemocné trpící žlučovými či ledvinovými kameny, překyselením žaludku a revmatismem.

Sdílet na Facebooku

Audiron

Další zajímavé články

Tělo a kondice

Jak se vyhnete ranní únavě?

Známe to všichni. Vykročíme z postele levou nohou a cítíme se pod psa, ranní únava nečekaně přichází. Většinou jde pouze o chvilkový moment,

Tělo a kondice

6 projevů, že se málo hýbete

Pohyb je pro tělo velmi důležitý, zvyšuje fyzickou kondici a udržuje člověka v psychické pohodě. Jak poznat, že ho máte nedostatek a na

Tělo a kondice

Co s namoženými svaly po tréninku?

Namožení svalů potká čas od času každého, kdo pravidelně provádí fyzickou aktivitu. Je to nepříjemný problém doprovázený intenzivní bolestí a neschopností vykonávat